Автомобилът вече си има "ангел-пазител"
/ брой: 270
В BMW винаги са отделяли невероятно внимание на системите за безопасност, а някои от най-новите им разработки граничат с научната фантастика. Например за предпазване на пешеходците през деня баварците развиват няколко системи, една от които използва камера, монтирана под централното огледало. Когато тя "види" пешеходец, системата предупреждава водача с визуален и звуков сигнал, като същевременно подготвя колата за екстрено спиране, като прибира максимално накладките към диска. Ако водачът не може да предотврати удара, системата сама задейства 600 милисекунди преди удара екстрено спиране с цел максимално намаляване на скоростта. Водачът може да отмени това със завъртане на волана или като подаде газ. Системата е развита за градски условия при скорости до 60 км/ч. При намаляване на скоростта до 40 км/ч кинетичната енергия на колата намалява двойно, което предполага съществено намаление на евнтуално нанесените травми.
В Мюнхен мислят и как да се избегне ситуация, при която пешеходецът е скрит за очите на водача при изкачане зад автобус или камион. Тук влизат в действие разработките Amulett и Ко-TAG. При първата се предполага, че пешеходецът носи специален предавател (транспондер), чийто сигнал се хваща от активна система на колата, която преценява разстоянието до пешака и траекторията на движението му. Ако тя се пресича с тази на колата, водачът получава аудиовизуално предупреждение. Ако той не реагира, сигналът се усилва до момента, когато се задейства екстреното спиране. AMULETT "вижда" пешеходците на разстояние над 100 метра на открито и на не по-малко от 20 метра, ако са скрити зад ъгъла или паркиран автомобил.
Втората разработка - Ко-TAG, адаптира транспондерите за общуване и на колите и създаване на обща картина на разположението им, на пешеходците и пътната ситуация.
В BMW се разработва още една "умна" система, която поддържа безопасно разстояние до предната кола и позволява да се следват завоите на пътя, без навлизане в насрещното движение при скорости от 0 до 130 км/ч. За целта са "кръстосали" активен круз-контрол със системата за следене на пътната полоса. С тази нова система, "закачвайки" се за предния автомобил, водачът може да се отпусне, колата сама спазва безопасното разстояние и се държи в средата на полосата, като следва завоите й. Засега водачът не може да пусне съвсем волана, защото системата автоматично се изключва. При остри завои или отсъствие на хоризонтална маркировка системата предупреждава водача да хване по-здраво волана и автоматично се изключва.
При успоредно движение в няколко ленти често възниква опасност от странично закачане на колите, особено с тези, които се намират в "мъртвата" зона на видимост. Тук BMW разработва система за предупреждение и избягване на страничен удар - Lateral Collision Avoidance. При поява в опасна близост на "активен" съседен автомобил, водачът първо получава предупреждение на предното стъкло, а когато разстоянието навлезе в критична зона, воланът с кратки импулси подбутва ръцете на водача към нужното си завъртане за избягване на удара. При стестняване на лентите, което често става в Германия по магистралите, системата помага на водача да се държи точно в средата, а ако габаритът става критичен, просто започва да спира автомобила.
В моделите на BMW вече има система за предупреждение за възможен удар, но новата разработка Active Hazard Braking отива по-нататък, като осъществява при нужда автономно спиране на колата. При скорост в диапазона 80-130 км/ч прототип на базата на X5 може сам да избягва аварии, а не само да намали последствията. Системата разпознава не само едрите транспортни средства, но и мотоциклетистите, мери не само скорост и разстояние до предната кола, но и определя относителното ускорение, времето за евентуална реакция, стационарните препятствия и има ли напред място за маневриране. В прототипа лазерни скенери и радиолокационни датчици мерят на разстояние до 160 метра напред и до 20 метра встрани, а други радиолокационни датчици контролират пространството до 150 метра назад.
В рамките на проект за интелектуална помощ на възрастни в BMW работят над система за аварийно спиране на колата Emergency Stop Assistant, заедно със Siemens и берлинската компания Charite University Clinic. Ако случайно възрастният зад волана загуби съзнание, автомобилът включва аварийките и отначало върви в своята лента на безопасна дистанция до предната кола. След това на етапи автоматично се преустройства вдясно, пропускайки по-бързите коли, излиза на банкета или аварийната лента, спира и извиква бърза помощ. Ако пътят е със завои, колата ги следва.