25 Април 2024четвъртък13:03 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Авиосекторът е в критично състояние

/ брой: 109

автор:Дума

visibility 61

От Асоциацията на българската авиационна индустрия (АБАИ) настояват за спешна безвъзмездна помощ на авиационния сектор в България в размер на 20% от оборота за 2018 и 2019 г. Това са отбелязали от бранша в писмо до Министерския съвет, премиера, министрите на транспорта, туризма и управлението на европейските средства. В писмото те настояват за конкретни действия, за да не бъде провален чартърният сезон, а авиационният бизнес - поставен на колене. Състоянието на авиосектора у нас продължава да бъде критично, заявява Тодор Иванджиков, председател на Асоциацията на българската авиационна индустрия.

По данни на "Евроконтрол" през 2020 г. спадът на пътнически полети по редовни линии е 65%. Родните авиокомпании, които осъществяват 70-80% от чартърните програми за България, не са реализирали никакви приходи в този период. Тези обстоятелства поставят авиацията в страната в ситуация на невъзможност да продължи да съществува без cпeшнa пoдкpeпa, зa дa oцeлeе в тeзи бeзпpeцeдeнтни форсмажорни ycлoвия. Възстановяването на сектора се очаква да бъде тежко и бавно и да продължи години - до 2024 или дори до 2025 г.

От асоциацията настояват за включване на фирмите от авиобранша в Плана за възстановяване на ЕС и безвъзмездно отпускане до 50% от общия оборот за двете години 2018 и 2019, които средства да бъдат използвани за възстановяване на сектора в рамките на следващите три години, както и възможност за безлихвени кредити до постъпване на безвъзмездната помощ по Плана за възстановяване. От бранша настояват за освобождаване на българските компании от плащане на такси към ГД "ГВА" по тарифа за поне 3 години.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 193

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 205

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 233

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 204

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 166

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 190

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 186

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 185

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ