20 Ноември 2025четвъртък12:57 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Колела

Audi заменя стоманените пружини с пластмасови

/ брой: 152

автор:Дума

visibility 156

Спиралните стоманени пружини на окачването скоро ще бъдат заменени в някои модели на Audi с такива, направени от стъклопластика (GFRP), и то до края на тази година. По всяка вероятност подобни пружини ще имат моделите A6 или A7, но първи ще ги пробва новото купе R8, което ще дебютира през есента на автосалона в Париж. Пружините вече бяха пробвани в олекотения концепт TT ultra quattro.
Днес инголщтадтци имат намерение да направят новите пружини достъпни не само за прототипите си, но и за масовите си модели. Пружините имат светлозелен цвят и в сравнение със стоманения си аналог имат малко по-голям външен диаметър и по-малък брой навивки. Ядрото им с диаметър няколко милиметра е от дълги и усукани стъкловлакна, потопени в епоксидна смола. Около него автоматично се навиват допълнителни влакна под ъгъл от плюс и минус 45 градуса към надлъжната ос. Така прекръстените слоеве се поддържат взаимно и поемат напрежението на натиск. Финалният стадий е затвърдяване на образеца в пещ при температура над 100 градуса Целзий. Според компанията енергоемкостта при това производство е по-ниска, отколкото при стоманените пружини.
Новата пружина тежи около кило и половина, докато стоманената 2,7 кг. Икономията на маса е 40% или 4,4 кг на целия автомобил, като почти 10 кг са свалени от неподресорените маси, което подобрява плавността на движението. Композитната пружина е устойчива срещу удари от камъни, не е подложена на корозия от влага и от химикалите, с които се третират пътищата през зимата.

 

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 244

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 307

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 299

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 318

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 282

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ