Audi Sport Quattro Concept - в чест на 30 години quattro
/ брой: 213
Audi Sport Quattro Concept - именно така ще се казва може би най-интересният нов автомобил на щанда на Audi по време на автосалона във Франкфурт. И, съдейки по всичко, това няма да остане поредната неосъществена дизайнерска фантазия, като тази на аналогичния концепт на марката по темата, деманстриран преди три години на автосалона в Париж. Защото едва ли има смисъл педантичните по природа немци да се връщат отново за втори път на темата, яко нямат намерение да я развият в производствено отношение. Така че е много логично скоро да очакваме и сериен вариант на модела с емблемата на четирите преплетени кръга.
Със Sport quattro concept от Audi отбелязват 30-ата годишнина на модела Sport quattro, като представят внушителен тематичен plug-in (с възможност за зареждане от мрежата) хибриден автомобил с максимална мощност от 700 конски сили и максимален въртящ момент от 800 Нм. Основните габарити на концептуалната разработка са дължина 4602 мм, ширина 1964 мм и височина от 1386 мм. С осемстепенната си роботизирана предавателна кутия Sport quattro concept се нуждае от само 2.5 литра гориво за изминаването на всеки 100 километра, като първите 50 от тях могат да бъдат изминати на електрическа енергия. Бензиновият двигател е със система "старт-стоп" и "умее" да изключва половината си цилиндри от работа при режими на непълно натоварване.
Хибридната силова установка на колата наистина впечатлява. Немските инженери въобще не са издребнявали в търсенето на параметрите и подготовката на бензиново-електрическия агрегат, забравили са за модерната дума "даунсайзинг" (смаляване) и са се отказали от най-различните две- и трицилиндрови турбомоторчета. Работата на бензиновия, четирилитров V8 с двойно турбо се подпомага яко от електромотора с мощност 110 кВт (към 150 к.с.) и максимален въртящ момент от 400 Нм.
Двигателят с вътрешно горене на Sport quattro concept е четирилитров, V-образен, осемцилиндров с мощност от 560 конски сили и въртящ момент 700 Нм. Хибридната задвижваща система дава възможност на концептуалната разработка да се ускори от 0 до 100 км/ч за 3.7 секунди и да развие максимална скорост на движение от 305 км/ч.
Още едно косвено доказателство на това, че Audi Sport Quattro Concept може скоро да се окаже на конвейера, е внимателно и детайлно изпипаният му салон. Интериорът изглежда моден, но без излишни елементи, като квадратен волан, например. Калниците и вратите на Audi Sport quattro Concept са алуминиеви, а покривът, капакът на мотора и багажникът да карбонови. Багажникът има полезен обем от 300 л, доста добра цифра за спортен модел.
Колата може да бъде и икономична, като се движи само на ток, но 50-те километра пробег в електрически режим - капацитетът на литиево-йонния акумулатор с течно охлаждане е 14,1 кВтч, не впечатляват много с дължината си. По-скоро впечатлява даваната от марката цифра за разхода от 2,5 л гориво на 100 км път в смесен режим на движение.
Но кой пък ще този, който ще пропусне да натисне до дъно педала на газта в такава кола, при положение че ще се изстреля до стотака за по-малко от четири секунди и ще удари за нула време цифрата 300 (ограничена електронно) на километража?