75% от козметиката ни се изнася
/ брой: 288
В последните години българската козметична и парфюмерийна индустрия у нас се задушава от вноса на чужди козметични марки и намира спасение в експортната политика. Към момента над 75% от родното производство в сектора се изнася, като се търсят все повече нови и по-големи пазари. Това заяви председателят на Българска национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика (БНАЕМПК) Евгений Иванов.
Последно изследване на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) сочи, че у нас козметичният сектор държи най-голям дял на сивите практики.
Пред Investor.bg Иванов обясни, че големите търговски вериги в България "буквално смачкват" родния производител, а по този начин го притискали да концентрира вниманието си извън нашия пазар. Така през последните години българските компании от бранша изнасят етеричните масла, парфюмите и козметиката си на различни стратегически пазари, опитвайки се да ги наложат там. Въпреки положителните резултати, които реализира българският бизнес чрез експортната си политика, Иванов е песимистично настроен за състоянието на бранша в България. В тази връзка той посочва, че над 70% от артикулите по щандовете на големите вериги са вносни, а родното производство се продава зад граница. Това до някаква степен е предпоставка българският потребител да купува чужда стока и да пренебрегва българската, а по този начин икономиката на страната ни страда, каза той.