45% от децата се справят трудно с учебния материал
/ брой: 92
Около 45% от децата в детските градини и учениците имат проблеми при възприемането и възпроизвеждането на учебния материал, сочат изследвания, проведени в периода от 2009 г. до края на 2012 г. Това съобщи председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева на конференцията "Произход, превенция и решаване на проблемите на децата с различно възприятие и възпроизводство в образователната система".
Тези деца нямат видими проблеми, не се "таксуват" като деца със специални образователни потребности и се обучават по общоприетата методика, обясни Такева. В тази група се включват малчугани с дислексия и с дисграфия. Те трудно пишат и имат проблем с разказвателните предмети, при които уроците са структурирани, поясни тя. Такева твърди, че те напускат рано образователната система, защото не могат да се справят с учебния материал. Необходимо е да се променят изцяло методиката за преподаване на деца и ученици със специални потребности и подходът на самите учители към тях, смятат експертите. Студентите по педагогика трябва да имат 4-месечен практически стаж, а не, както е сега, едномесечен, посочи Такева.