36 млн. лева ще струват синя и зелена зона на столичани
Живеещите в центъра на София ще трябва да платят 3,8 млн. лева на година, за да паркират до домовете си
/ брой: 159
Над 36,4 милиона лева годишно ще струва на столичани паркирането в синя и зелена зона, служебният абонамент и винетните стикери. Това показват изчисленията на общинските съветници от ГЕРБ в доклада им за промяна на Наредбата за организация на движението в София. Те направиха в края на миналата седмица предложения за увеличаване на синята зона от 5195 места на 12 421 места за сметка на зелената, която пък ще нарасне с 550 бройки в "Зона Б19". Така прогнозните приходи от двете зони за платено паркиране се очаква да бъдат близо 21,5 милиона лева за година. Други 3,8 милиона лева се очакват като приходи от годишните винетни стикери. Те са 12 000 за паркиране на живеещите в синята зона и още 20 000 - за зелената.
Тъй като общинските съветници предлагат и намаляване на служебния абонамент, приходите от това перо вероятно ще паднат с 10 на сто до 11,1 милиона лева. Така всъщност столичани се очаква да налеят в Центъра за градска мобилност общо над 36 милиона лева за една година. Прекрояването на зоните също изисква разходи, като те ще бъдат към четвърт милион - за нови пътни знаци, пътна маркировка, антипаркинг стълбчета. За монтирането им ще са нужни два месеца от момента на утвърждаването на промените от Столичния общински съвет.
Според вносителите на промените паркирането в градска среда не е право, а услуга, и трябва да бъде заплатена от този, който я използва. Те мотивират предложенията си с желанието за подобряване на организацията на движение в града.
От Асоциацията за защита на потребителите се противопоставиха на промените, като изтъкнаха, че за пореден път Столичната община абдикира от задължението си да търси дългосрочни и устойчиви решения на ключови проблеми. Според организацията изказвания, че с разширяването на синя и зелена зона ще се подпомогнат усилията за подобряване на качеството на въздуха, са абсолютно несъстоятелни.
Коментар - в статията на Деси Велева "Тук левче, там левче".