20 Април 2024събота10:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Румен Крумов:

1,50 лв./км най-много за такси в София

За две години станаха много промени, увеличиха се горивата, а цената на километър в София не мръдна, казва председателят на Съюза на таксиметровите превозвачи пред "Всеки ден"

/ брой: 6

автор:Дума

visibility 978

- Г-н Крумов, в Пловдив вече стигнаха до решение за таван на цената на такситата. Какво е положението в другите градове?
- Засега е взето решение само за Пловдив. В другите градове все още няма такова. Специално за София преговори се водят от месец ноември, но досега няма резултат. Все пак предполагам, че скоро ще се създаде работна група, която да доведе преговорите до консенсус.
- Колко смятате, че трябва да е пределната цена на услугата в столицата?
- По моя преценка таванът трябва да е не повече от 1,50 лева на километър.
- Как беше работата на такситата по празниците?
- Работата вървеше нормално, разбира се, в намален състав. Много шофьори почиваха. В момента на пазара са регистрирани 6000 коли, от тях около 2500-3000 са работили по празниците. Но те бяха достатъчни.
- Наши читатели споделиха, че по Коледа и особено на Нова година шофьорите возели на двойна тарифа.
- Напълно възможно е. По празниците повечето таксита са на принципа "ден година храни". Но това не е политика, а отделни решения. Не искам да ги оправдавам, но за това си има причини. Първо, от 2008 г. тарифите на тази услуга не са актуализирани. За две години станаха много промени, увеличиха се горивата, а цената на километър в София не мръдна от нивото 59 ст./км за дневна тарифа.
Във Варна например цената на километър е около 90 ст./км. Нормално е и в София да е по-висока. Освен това политиката при таксиметровите услуги изобщо не е гъвкава. Тоест има само две тарифи - за ден и за нощ. На Запад няма такова нещо. Там имат тарифи за различните часове на денонощието, за това какъв сезон е, за това дали е празник или не, и дори за това дали дестинацията е в центъра или в покрайнините. В този смисъл шофьорите у нас не се стимулират по никакъв начин. Щом регламентирано не им плащат повече, когато работят на празници, то те нерегламентирано ще си взимат повече.
- Колко трябва да е цената на километър в София?
- Според мен, колкото във Варна - около 90 ст./км.
- Колко нови коли бяха купени от компаниите през 2010 г.?
- Доста по-малко от обикновено. През миналата година новите коли бяха едва 5%. За сравнение, през 2009 г. техният дял беше над 12%. Но кризата е навсякъде.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ