06 Юли 2020понеделник11:59 ч.

Румен Крумов:

1,50 лв./км най-много за такси в София

За две години станаха много промени, увеличиха се горивата, а цената на километър в София не мръдна, казва председателят на Съюза на таксиметровите превозвачи пред "Всеки ден"

/ брой: 6

автор:Дума

visibility 789

- Г-н Крумов, в Пловдив вече стигнаха до решение за таван на цената на такситата. Какво е положението в другите градове?
- Засега е взето решение само за Пловдив. В другите градове все още няма такова. Специално за София преговори се водят от месец ноември, но досега няма резултат. Все пак предполагам, че скоро ще се създаде работна група, която да доведе преговорите до консенсус.
- Колко смятате, че трябва да е пределната цена на услугата в столицата?
- По моя преценка таванът трябва да е не повече от 1,50 лева на километър.
- Как беше работата на такситата по празниците?
- Работата вървеше нормално, разбира се, в намален състав. Много шофьори почиваха. В момента на пазара са регистрирани 6000 коли, от тях около 2500-3000 са работили по празниците. Но те бяха достатъчни.
- Наши читатели споделиха, че по Коледа и особено на Нова година шофьорите возели на двойна тарифа.
- Напълно възможно е. По празниците повечето таксита са на принципа "ден година храни". Но това не е политика, а отделни решения. Не искам да ги оправдавам, но за това си има причини. Първо, от 2008 г. тарифите на тази услуга не са актуализирани. За две години станаха много промени, увеличиха се горивата, а цената на километър в София не мръдна от нивото 59 ст./км за дневна тарифа.
Във Варна например цената на километър е около 90 ст./км. Нормално е и в София да е по-висока. Освен това политиката при таксиметровите услуги изобщо не е гъвкава. Тоест има само две тарифи - за ден и за нощ. На Запад няма такова нещо. Там имат тарифи за различните часове на денонощието, за това какъв сезон е, за това дали е празник или не, и дори за това дали дестинацията е в центъра или в покрайнините. В този смисъл шофьорите у нас не се стимулират по никакъв начин. Щом регламентирано не им плащат повече, когато работят на празници, то те нерегламентирано ще си взимат повече.
- Колко трябва да е цената на километър в София?
- Според мен, колкото във Варна - около 90 ст./км.
- Колко нови коли бяха купени от компаниите през 2010 г.?
- Доста по-малко от обикновено. През миналата година новите коли бяха едва 5%. За сравнение, през 2009 г. техният дял беше над 12%. Но кризата е навсякъде.

10 км опашка на „Кулата“ още от сутринта

автор:Дума

visibility 84

Българите влизат в Словакия само след PCR тест

автор:Дума

visibility 91

Борисов заряза мерките срещу КОВИД-19

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 126

С 6 лв. по-скъпа е потребителската кошница

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 126

Големите търговци плашат с бензинова криза

автор:Дума

visibility 280

/ брой: 126

Старите жилища поскъпват по-бързо от новите

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 126

Кланици се оказаха огнища на COVID-19 и в Австрия

автор:Дума

visibility 88

Рекорден брой новозаразени в световен мащаб

автор:Дума

visibility 100

Втора локална карантина в Испания

автор:Дума

visibility 219

На гол тумбак - чифте компютри

автор:Велиана Христова

visibility 392

/ брой: 126

Въпроси за бъдещата работа на КЕВР

visibility 286

/ брой: 126

Новата конституция на Путин

автор:Мирослав Попов

visibility 286

/ брой: 126

ПЕНКА КАЛИНКОВА

visibility 219

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ