Зоват медиите за "Ден без Бойко"
/ брой: 144
Кампанията "Ден без Бойко Борисов" набира скорост в интернет и призовава медиите и обществото да прекарат цял един ден, без да споменават името на премиера. Инициативата тръгна от социалната мрежа Фейсбук. Там събитието само за три дни е събрало близо 500 почитатели.
Идеята е на 5 юли - деня, в който бяха проведени последните парламентарни избори, да не бъде споменавано името на премиера поне за 24 часа. "Без значение дали той е постигнал нещо значимо или е направил някой гаф, нека в този летен ден да си седим/лежим на сянка, да отпиваме от бирата/коктейла си и да не дискутираме поне за ден правителството и в частност премиера. Нека българските медии изоставят поне за ден стария албански модел: "Добър вечер, Енвер Ходжа!" и се съсредоточат върху по-важни теми", призовават организаторите на събитието.
Те освен това предлагат и по-интересни теми за размисъл и дискусия: цената на бирата и цацата, пияните британци из морските курорти, трансферните саги из А група. Авторите на кампанията обаче дебело подчертават, че инициативата им не е насочена срещу управляващата партия или в частност срещу Борисов. Тя цели да откъсне медиите от "организираната и неорганизирана медийна лакейщина и опитите на една личност да бъде изтъкната над останалите, без да има повод".
Идеята на деня без Бойко Борисов е именно протест срещу личното присвояване на управленските постижения от страната на премиера.