17 Май 2024петък11:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Журито AutoBest връчи наградите си в сърцето на Европа!

/ брой: 32

автор:Дума

visibility 400

Столицата на Белгия е и общата столица на Обединена Европа. В нея е и седалището на Международната асоциация на автомобилните производители и конструктори - АСЕА. Затова съвсем не е чудно че международната организация на водещи автомобилни журналисти от Европа AutoBest я избра за “абитуриентската” си вечер - тазгодишната наградна гала церемония беше 18-а поред. 

В търсенето на символика няма нищо лошо, но на практика най-голямото независимо автомобилно жури в света следва своите строги правила на оценка, с помощта на които се определя най-добрият възможен избор на нов автомобил за европейския купувач - Best Buy Car of Europe. 

Сцената на наградите също беше великолепна - уникалният автомобилен музей Autoworld, достойно място за посрещане на елита на европейската автоиндустрия и автожурналистика. Тази галавечер с право се смята за едно от най-важните събития в автомобилната индустрия в Европа.

В момента в организацията AutoBest са представени 31 страни от Европа. Тя не се ограничава само с конкурса за най-добър за купувача автомобил, а има и други инициативи свързани със сферата на автомобилизма. Такива са AutoBest Summit, посветен на проблемите на градската мобилност, и EcoBest Challenge - реална проверка тест на фабричните данни на електромобилите.

Отдавна се знае за приноса на автомобилния спорт в развитието на автомобилната техника за обща употреба. Журито отдава заслужено внимание на тази сфера на автомобилизма, като отреди наградата SportBest на Toyota, един от основните радетели за развой на колите чрез спорта. Японската марка доказа качествата си с победите в рали Дакар, легендарното състезание “24-е часа на Льо-Ман” и редица други надпревари. 

В реалния живот не по-малко отколкото в спорта е важна безопасността. Наградата SafetyBest, отредена за иновации в тази област, заслужи Hyundai за система, предупреждаваща родителите де не оставят деца на задната седалка в заключен и изложен на слънце автомобил. В областта на екологията пък наградата EcoBest отиде при Jaguar за модела I-Pace – първия напълно електрически европейски премиум кросовър. Отличавайки постижения в областта на иновативните технологии, наградата TechnoBest отиде при френската луксозна марка DS за активното окачване, сканиращо особеностите на пътя и нагласявайки се активно към тях. 

Колата по принцип се избира като жената – заради външната й хубост. А удоволствието да правят колите красиви е на автомобилните дизайнери. Тази година наградата признание за добрата им работа - DesignBest, получи британският дизайнер Питер Хорбъри. Работейки за групата Geely, той дефинира дизайнерския език за няколкото й марки автомобили. 

Една от основните тенденции на автомобилното съвремие е свързаността, комуникацията автомобил-човек. В тази сфера BMW успя да издигне интеграционните технологии на ново ниво и с право завоюва признание с наградата SmartBest. 

Най-новият член на Залата на славата на AutoBest е Ратан Тата, основател на една от най-големите индустриални империи в света. Освен изявен топ бизнесмен Ратан Тата е известен филантроп, за което заслужено организацията AutoBest му отдаде заслужена почит. 

За пръв път в историята в компанията на най-добрите мениджъри в света се нареди заслужено и една дама – Линда Джексън. Тя с гордост вдигна наградата ManBest / man- от manager/, връчена й съвместно от миналогодишния носител на наградата д-р Ралф Шпет, СЕО на Jaguar-Land Rover и председателя на журито AutoBest и представител на България в него – инж. Иля Селиктар. 

За най-успешна компания през изминалата година беше отличен с наградата CompanyBest английският Aston Martin, който доказа, че и малка компания може да се представя достойно на пазара редом с големите играчи. 

Главните ѕвезди на галавечерта на AutoBest бяха новите носители на наградата - Opel Combo Life, Citroen Berlingo и Peugeot Rifter. Тези автомобили доказаха със своите качества и характеристики пълното значение на определението Best buy car of Europe. Наградата беше връчена на Линда Джексън и Михаел Льошелер, CEO на Opel от президента на организацията AutoBest и представител на Румъния в журито Дан Вардие.

Брюксел-София

Mercedes-Benz смята, че е възможен модел без катастрофи! 

Mercedes-Benz вярва, че е възможно да се направи автомобил, който няма да попада в катастрофи и планира да покаже концепт в тази посока през тази година. Става дума за проекта по създаване на абсолютно безопасен автомобил с име ESV (Experimental Safety Vehicle). Това сподели шефът на развойната и проучвателната дейност на немския автогигант Ола Калениус, който вече е определен като наследник на сегашния топ бос д-р Дитер Цетче. 

Калениус сподели някои детайли около новата разработка, в която се влагат напредничави системи за автономно управление и предпазване от катастрофи. Без да изпада в подробности, той подчерта само, че приоритетната задача на компанията е да се постигне нулева смъртност в ПТП.

За целта се използва т.нар. изкуствен интелект, който непрекъснато следи системите на колата и движението й, ползва “облачни” услуги, за да знае какво става наоколо. Защото причините за евентуална катастрофа са многобройни, дори може да се случи водачът да припадне или да почине зад волана.

Проектът ESV работи от десетилетия в Mercedes-Benz – концептът Mercedes-Benz ESF 22 от 1973-а година е бил оборудван с предпазни въздушни възглавници и предопъвачи на коланите, като системата е позволявала на пътниците да издържат без проблем челен удар в масивна твърда бариера при скорост до 64 километра в час.

Последният концепт в програмата - Mercedes-Benz ESF, дебютира в 2009-а година на конференцията по повишаване безопасността на транспортните средства в Щутгарт. Построеният на базата на S400 Hybrid прототип имаше “спирачна възглавница”, създаваща допълнителна повърхност на триене в случай на екстрено спиране, прибиращи се към центъра на автомобила седалки при страничен удар, възглавници, отварящи се между пътниците, и защитни надуваеми секции във вратите. 

Днес, десет години след това, немският производител на луксозни автомобили ще покаже най-новото ниво в тази посока, яко подпряно от новите системи за автономно управление и “разговори” на колата с околните автомобили и инфраструктура. Естествено, тези нови технологии засега са далеч от серийните автомобили, но развойната инженерна работа впечатлява и в средносрочен план ще бъде използвана в масовото производство.

Mercedes-Benz не е сам в развойната дейност за безопасността на автомобилите. 

Volvo има подобно виждане за намаляване на смъртността на пътя в автомобилите. През 2008-а шведите обявиха своя план 2020, чиято основна цел е никой да не умре в автомобил на компанията през 2020-а. Tехният план има три страни – да се направи колата възможно най-безопасна при катастрофа, да й се придадат възможно най-много системи за предпазване от катастрофа и да се постигне максималното пето ниво на автономно управление, което според компанията ще е по-безопасно, отколкото човешкото управление на автомобила. Дали Volvo и Mercedes ще успеят в своите човеколюбиви виждания, ще видим с времето.

По-високи пенсии и вдовишки надбавки

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 91

Кой плаща билбордовете на Григорова и Манолова?

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 91

Държава се управлява с мисъл за хората

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 2

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ