Жонгльори
/ брой: 46
За десет години на власт сегашните управляващи не се научиха да правят качествени закони, но за сметка на това станаха добри жонгльори в лобисткото законодателство. Преди време депутати от управляващата коалиция внесоха поправка в Закона за приватизацията, позволяваща на купувачи на държавни активи да не изпълняват поетите при сделката ангажименти повече от 5 години. Целта бе спасяването на братя Домусчиеви от неустойка за 58 млн. лв., защото не изпълниха договора, с който купиха "БМФ". Проектът стана известен като "спасяването на редник Киро". В крайна сметка поправката бе приета, но след общественото недоволство - отменена.
Сега ситуацията е на път да се повтори и с летище София. Концесията бе обявена миналото лято, но досега е отлагана четири пъти, защото инвеститорите били недоволни. Те имат претенции срещу изискванията на сегашния закон за прекомерно големите гаранции от тях. Освен това претенции има и за това, че не е уреден прецизно въпросът за обезщетенията при предсрочно прекратяване на концесионния договор.Всичко тече по план. Главният прокурор не се съобрази със сигнала на депутати от левицата, според който с евентуалната концесия на най-голямото летище у нас ще бъде нарушен законът, който не позволява концесионирането на обекти от значение за националната сигурност. Сега парламентът прави на пожар промени в самия закон за концесиите, явно искани от някой кандидат-концесионер, защото 3 март бе крайният срок за подаване на оферти. Само консорциумът между най-големия британски летищен оператор "Манчестър Еърпортс Груп" и китайската строителна компания "Бейджинг Констръкшън Инжинеринг Груп", е обявил официално намерението си да управлява летище София. Според доклад на Държавния департамент на САЩ, голямата корупция идва от големите инфраструктурни проекти. Явно и тук скандалите предстоят.