13 Януари 2025понеделник20:04 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

ЗАРАДИ ТЕЖКИТЕ ИНЦИДЕНТИ: Властта обмисля ограничение на скоростта в градовете до 30км/ч.

„Зона 30” означава не просто поставяне на знак с ограничение, а още инфраструктурни мерки, посочи експертът

автор:Дума

visibility 623

Властта обмисля ограничение на скоростта в градовете до 30км/ч. Идеята се коментира поради зачестилите тежки инциденти на пътя. По този случай Светослав Васев, експерт в Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата" каза: „Идеята за 30-километровите в час зони означава в зоните на кварталните карета, там където се движат и автомобили и пешеходци и велосипедисти, инфраструктурата да бъде такава, че да не позволява водачите да нарушават правилата за движение. „Зона 30” означава не просто поставяне на знак с ограничение, а още инфраструктурни мерки като изнесени тротоари, повдигнати пешеходни пътеки и кръстовища.”

„Промяната в пътищата ще се приоритизира посредством анализи. Тези, пътни артерии, които извеждат транспортните потоци трябва да останат с по-високи максимално допустими скорости. Такива са Цариградско шосе, Ботевградско шосе, Околовръстното и скоростните тангенти”, заяви Васев.

Относно натоварените софийски булеварди, на които има движение от всякакъв тип – пешеходци, велосипедисти, автомобили, обслужващ транспорт експертът коментира, че след като бъде извършен анализ на интезивността на движение, т.е. колко автомобила преминават на час, на ден, през нощта, през уикенда и какви пешеходци потоци има, тогава ще се вземе обосновано решение.

„Държавна агенция по безопасност на пътищата смята, че би трябвало дори във всички  градове максималната допустима скорост трябва да е 30 км/ч. Хората се притесняват, че по този начин ще се увеличат задръстванията, но искам да отбележа, че за отвеждащите артерии това решение няма да се прилага”, посочи Светослав Васев.

НОВА ТВ

Поскъпването на хляба и тока ще напомпа инфлацията

автор:Дума

visibility 399

/ брой: 6

Цените на имотите у нас растат най-бързо в ЕС

автор:Дума

visibility 484

/ брой: 6

Българската индустрия се върна към растеж

автор:Дума

visibility 397

/ брой: 6

Киев изхвърля физиката и химията от гимназиите

автор:Дума

visibility 514

/ брой: 6

Гърция закрива военни поделения

автор:Дума

visibility 586

/ брой: 6

Половината британци са бесни на Мъск

автор:Дума

visibility 414

/ брой: 6

Накратко

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 6

От нас зависи

автор:Александър Симов

visibility 411

/ брой: 6

Тревога за съкровищата

автор:Любо Кольовски

visibility 417

/ брой: 6

Затъването на Украйна

автор:Юри Михалков

visibility 447

/ брой: 6

Ад под небето на живо

автор:Дума

visibility 440

/ брой: 6

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ