Започва ревизия на концесиите в туризма
Служебният кабинет ще решава спора за цените на чадърите на плажа
/ брой: 96
Разрешаването на спора за цената на чадърите и шезлонгите на плажа между концесионери и хотелиери, отпадане на тестовете за КОВИД-19 на деца до 16 години, реклама на България като безопасна туристическа дестинация, пълна ревизия на сключените концесионни договори от 2017 г. насам и нови мерки за подпомагане на сектора - това са най-важните задачи, които ще се опита да реши служебният министър на туризма доц. д-р Стела Балтова. Тя представи приоритетите си пред медиите и се срещна с около 40 организации в сферата на туризма, за да набележат мерки за спасяването на сезона.
Един от наследените проблеми, който трябва да бъде решен бързо, е цената на чадърите и шезлонгите на плажа. Въпреки че летният сезон 2021 официално беше открит на 1 май, вече има напрежение между хотелиери и концесионери. Причината е, че за тази година правителството на Бойко Борисов не предприе нищо, за да бъде постигната договореност между държавата и концесионерите за намаляването на концесионната такса, както беше през Лято 2020. Миналата година имаше плажове с безплатни чадъри и жезлонги, а на други се плащаше от 1 лв. до 4 лв. за сянката на плажа. В началото на седмицата от Българската търговска и ресторантьорска организация (БХРА) се оплакаха, че концесионерите на плажовете им "извиват ръцете" и настояват до 25 май да предплатят 50% от чадърите пред хотелите, които предоставят безплатно на гостите си, въпреки несигурния сезон. От БХРА твърдят още, че цените са завишении непоносимо за тях, докато концесионерите реализират марж на печалбата от 5-7 пъти, преотдавайки ивицата на наематели. Освен това ще бъде направена ревизия на всички концесионни договори за плажовете. Ще бъдат проверени и всички обществени поръчки, сключени от 4 май 2017 г. до 12 май 2021 г., когато служебният кабинет встъпи в длъжност. Балтова каза още, че се прави мониторинг на всички концесионни договори и ако бъдат открити нарушения, те ще бъдат обсъдени.
Докато хотелиери се оплакват от липса на туристи по Черноморието, служебният министър направи смела прогноза за Лято 2021. Балтова очаква ръст на туристите с не повече от 100% спрямо 2020 г. и не повече от 50% спад спрямо пиковата 2021 г.
За целта страната ни ще се рекламира като безопасна и сигурна дестинация. Рекламата ще бъде насочена към 18 целеви пазари посредством дигитални маркетингови активности с нулев бюджет. Кампанията ще бъде насочена в социалните медии и google adds към пазарите в Германия, Великобритания, Полша и Румъния. Балтова съобщи, че има идея държавата да поеме част от тестовете за пристигащите у нас туристи, както прави Гърция, но това ще стане при условие, че се намерят пари.