07 Май 2024вторник21:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Започва голямо копаене на тунели

/ брой: 234

автор:Дума

visibility 63

Мащабно строителство на тунели предстои да бъде извършено в София, заяви главният архитект на столицата Петър Диков по време на международната конференция за геотехническо и тунелно строителство, която се проведе вчера в София. На форума присъстваха министърът на транспорта Ивайло Московски, президентът на Международната тунелна асоциация Ин Мо Лий и ръководителят на икономическия отдел към  посолството на Германия Волфганг Вендел.
Има идея в София да се прокопае тунел под бул. "Евлоги Георгиев" в участъка между кръстовището при НДК и Орлов мост. Освен това, според Диков, по примера на Испания коритото на река Перловска в участъка от НДК до Театър "София" трябва да бъде покрито и върху него ще има велоалеи, места за отдих, детски площадки. Сред идеите е и строителството на тунел от Софийския университет до Сточна гара.
Възможен вариант за изграждането на Околовръстния път в участъка между резиденция "Бояна" и отбивката за магистрала "Люлин", която е с обща дължина от 8 км, е да се прокопае тунел с дължина под 1 км. Това е един вариант за справяне със сложния проблем в изграждането на трасето, тъй като то преминава през населена градска част, където отчуждителните процедури ще бъдат много скъпи, обясни главният архитект на София.
Ивайло Московски пък обясни амбициите на държавата за изграждането на тунелни съоръжения. Сред тях са тунелът от магистрала "Струма" при Кресненското дефиле, софийското метро, тунелите които трябва да бъдат изградени при строителството на жп линиите София-Видин и София-Септември, както и тунелът под Шипка.
Волфганг Вендел пък каза, че България все още има проблеми с транспортната инфраструктура. Той е получавал редица оплаквания от български и чуждестранни фирми. По думите му недостатъчно развитият пътен сектор увеличава времето за пътуване, от което бизнесът губи време и пари.

 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 2278

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 2238

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 2047

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 2356

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2634

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 2152

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 2170

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 2446

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 2261

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 2396

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ