26 Април 2024петък23:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Започва голямо копаене на тунели

/ брой: 234

автор:Дума

visibility 59

Мащабно строителство на тунели предстои да бъде извършено в София, заяви главният архитект на столицата Петър Диков по време на международната конференция за геотехническо и тунелно строителство, която се проведе вчера в София. На форума присъстваха министърът на транспорта Ивайло Московски, президентът на Международната тунелна асоциация Ин Мо Лий и ръководителят на икономическия отдел към  посолството на Германия Волфганг Вендел.
Има идея в София да се прокопае тунел под бул. "Евлоги Георгиев" в участъка между кръстовището при НДК и Орлов мост. Освен това, според Диков, по примера на Испания коритото на река Перловска в участъка от НДК до Театър "София" трябва да бъде покрито и върху него ще има велоалеи, места за отдих, детски площадки. Сред идеите е и строителството на тунел от Софийския университет до Сточна гара.
Възможен вариант за изграждането на Околовръстния път в участъка между резиденция "Бояна" и отбивката за магистрала "Люлин", която е с обща дължина от 8 км, е да се прокопае тунел с дължина под 1 км. Това е един вариант за справяне със сложния проблем в изграждането на трасето, тъй като то преминава през населена градска част, където отчуждителните процедури ще бъдат много скъпи, обясни главният архитект на София.
Ивайло Московски пък обясни амбициите на държавата за изграждането на тунелни съоръжения. Сред тях са тунелът от магистрала "Струма" при Кресненското дефиле, софийското метро, тунелите които трябва да бъдат изградени при строителството на жп линиите София-Видин и София-Септември, както и тунелът под Шипка.
Волфганг Вендел пък каза, че България все още има проблеми с транспортната инфраструктура. Той е получавал редица оплаквания от български и чуждестранни фирми. По думите му недостатъчно развитият пътен сектор увеличава времето за пътуване, от което бизнесът губи време и пари.

 

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 457

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 430

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 358

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 493

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 492

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 435

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 430

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ