19 Април 2024петък02:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Загоряла каша

/ брой: 118

автор:Деси Велева

visibility 925

Деси ВЕЛЕВА



Защо ли мирише на хубава, загоряла каша от септември в градския транспорт на София? Оттогава управляващите са си поставили за цел да въведат нова тарифна политика с различни правила и цени за пътуване в наземния и подземния транспорт. На пръв поглед променените условия и таксуване според броя на прекачванията в определен времеви период не буди тревога. Настоящата цена от 1,60 лева е запазена дори с бонус - срещу тази сума ще може да се използва повече от едно превозно средство. "Наказание" от 2 лева ще има само за онези, които не искат да се модернизират и държат на хартиения билет, купен в последния момент от шофьор или на каса в метрото.
Ако предположим, че столичани успеят да се ориентират бързо в новите условия, проблемът остава само организационен. Ще успее ли Столичната община да направи достатъчно широка информационна кампания, за да разбере всеки за какво става дума и как технически ще се осъществят идеите й? Базирайки се на досегашния опит, можем да очакваме система от провали.
Нуждата от премахването на хартията е несъмнена, но в родните условия няма как да очакваме това да стане безпрепятствено. Неработещи устройства, липсваща пластика, повредена електронна система са част от всекидневието в действителността ни и не можем да разчитаме, че всичко в транспорта ще се промени като с магическа пръчка.
Хаосът наесен е доста по-очаквана перспектива, отколкото бленувана подреденост. А той ще дойде на фона на липсващите средства за осигуряване на издръжката за транспорта, които вече нараснаха на 149 млн. лева.
Та през септември по-скоро трябва да очакваме спиране на автобуси и трамваи, вместо революция в тарифната политика. Управляващите толкова се забавиха при въвеждането й, че определено избраха най-неподходящия момент в кризата.

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 337

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 366

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 409

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 335

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ