11 Юли 2024четвъртък11:15 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Авто Как руската столица се бори със задръстванията

Задръстванията в Москва. Завинаги ли?

/ брой: 46

visibility 54

Любов Проценко


Ние определено знаем какво искаме, и най-важното – как да го постигнем. Това може да се разбере, ако внимателно бъде прочетен плана за приоритетните мероприятия, публикуване на сайта на правителството на Москва. Той може да бъде разделен на две части. На първо място са мерките, които трябва да бъдат реализирани през 2011-2012 г.
Някои от тях определено са с организационен характер, за други е невъзможно да бъдат реализирани без определено финансиране. Всъщност вече се търсят площадки за входен паркинг, и по принцип се търсят паркоместа из цялата столица. Програмата „народен гараж“, с която до момента се занимаваше града, е прекалено ограничена и като цяло не може да реши проблема с осигуряването на паркоместа за автомобилите. Научно доказано е, че всеки собственик на автомобил трябва да има по три места за паркиране – у дома, на работата си и на обществени места. А в Москва по-малко от една трета от колите разполагат и с едно място за паркиране.
Появата на бързостроящи се паркинги  значително ще намали количеството автомобили, паркирани на пътното платно.
Паралелно с това ще пристъпим към разширяването на кръстовищата, строителството на подземни и надземни пешеходни пътеки, това ще позволи да се организира движение без светофари, а също така да бъдат изградени входни джобове за обществения транспорт и така нататък.
Всичко това са така наречените локални мероприятия, които по изискване на кмета още през 2011 г. трябва да обхванат не по малко от 300 обекта.
С не по-малко значение са и мерките от нормативно-правен и административен характер. Те няма да окажат моментален ефект, но ще осигурят необходимата база за решаване на транспортните проблеми и за тяхното предотвратяване в бъдеще.
Това засяга изменението на нормативите за строителство, осигуряването на възможността леко ПТП да бъде регистрирано в рамките на 30 минути от момента на постъпването на сигнала за него в ГИБДД (държавната инспекция по безопасността на движението), постепенното въвеждане на ограничение за навлизането на товарен транспорт в рамките на града и други.

Какво показа проведената неотдавна проверка на пътищата?

-Уви, изводите съвсем не са утешителни: само на московския околовръстен път са установени повече от 900 различни нарушения. Обединението на административните инспекции връчи на на повечето от собствениците на търговски центрове, пазари и бензиностанции, разположени на околовръстното шосе, предписания за отстраняване на тези нарушения.

-Николай Сергеевич, какво ще се промени за московчани по столичните автомобилни пътища след две години?

-По мнението на експерти, пропускателната способност на пътищата трябва да се повиши с 20 процента. Но само в случай, че се приложи комплексния подход за решаване на проблема.

-Много е важно да се въведе ред в обществения транспорт. Хората ще слязат от личните си автомобили и ще се прехвърлят на него едва тогава, когато той започне да се движи по разписание и предлага достатъчно комфорт.


На снимката вляво са обичайните московски делници. Често пътят до работата отнема 1-2 часа. Вдясно – монорелсов трамвай – нова крачка в развитието на транспорта


-Засега московчани са виждали такова нещо само в чужбина.

-Какво се случва в момента в Москва? Движи се голям автобус, задминава го „маршрутка“, която се движи по същия маршрут. И вместо, след като е с по-малка вместимост, да предлага повече комфорт, а това означава и да е по-скъпа с 30-50 процента за тези, които са готови да платят за този комфорт, тя просто първа събира пътниците от спирката, и след това давай – по тротоарите, през дворовете...

-Значи, все пак ще повишите цените на „маршрутките“?

-За частния транспорт цените се установяват от собствениците, а не от града. Задачата на правителството на Москва се състои в това да отстрани нередностите по пътищата. За пътника на спирката би трябвало да е безразлично, какво превозно средство е пристигнало първо – градско или частно. Ако автобусите имат заделена пътна лента, то те няма да отстъпват по скорост на маршрутките. Вече е подготвена една такава лента в допълнение към вече съществуващите, скоро ще бъде въведена в експлоатация. А в близко бъдеще още три. Между другото, за такива обособени ленти могат напълно да бъдат пригодени и трамвайните маршрути след реконструкция, ако релсите бъдат положени в асфалта. Когато има достатъчно много ленти, автобусът ще стане по-привлекателен.

-Това означава ли, че трамвая вече няма място в града?

-Напротив, това е екологично чист вид транспорт и трябва да се развива. Но в неговия съвременен вариант, със скоростен трамвай – безшумен, с нисък под, с гумени колелета, в момента в града разработваме маршрутната мрежа за такъв трамвай. Той може да намали претоварването, което сега изпитва столичното метро. Ако московчани знаят, че неговите вагони са също така топли и уютни, както тези под земята, а се движи също така бързо и по разписание, убеден съм, че те с охотно ще се прехвърлят на скоростен трамвай.

-Не забравихте ли такситата? Ще достигнат ли най-накрая ръцете на властта до групировките от нелегални таксита, каквито има във всеки район?

-По мои данни в Москва в момента работят 34 хиляди таксита, и едва 4 хиляди от тях са узаконени. Заедно със Санкт Петербург обмисляме как да променим правовата база така, че в бъдеще това принципно да бъде невъзможно. Смятам, че Москва трябва да има квота за таксита. Да речем, сега стихийно са се обособили 34 хиляди таксита – нека бъдат 34 хиляди. Но 34 001 вече не може да има, както е в Лондон, например. Защо? Защото всяка от колите има свой пожизнен номер, той се продава на предприемача и неговата пазарна стойност е почти 300 хиляди паунда. Номерът може да бъде препродаван, предаван по наследство. Но е невъзможно да бъде сменен, дори с колата. За да се запази правото да се работи като такси, трябва строго да се спазват съществуващите за него правила. Да речем, ако по график шофьорът трябва да работи три дена в седмицата – вторник, четвъртък и събота, то той никога няма да се появи на улицата в петък. Ако наруши правилото, полицията му отнема номера. За да бъде въведена тази, или която и да е друга система за управление на таксита, и като цяло на обществения транспорт, законът трябва да даде такова право на субекта на Федерацията. И ако органът за местно самоуправление носи отговорност за транспортното обслужване на населението, то нека той да решава как да прави това.

-Вие предлагате през деня да се забрани навлизането на товарни автомобили в Москва. Това няма ли да повиши цените на стоките?

-В цял свят зареждането се осъществява през нощта. Защо у нас е през деня? Само защото нощно време складовете не работят. Но шофьорите така или иначе достигат до тях през нощта, за да не се мъчат в сутрешните задръствания, и нощуват пред вратите им в очакване на склададжията. Нима това е нормално? И въобще трябва да отбележа, че при всички положения ще се появят някакви неудобства за московчани. Разширение на пътя – неудобство, строителство на паркинг – неудобство. Но нали трябва нещо да се прави!

-Президентът на Руската Федерация зададе въпрос на Държавния съвет: защо в Москва пътищата са толкова скъпи? Оттогава мина много време, но никой така и не каза, дали те ще се строят по-евтино?

-Чухте ли какво каза кмета по повод метрото в Москва? Неговото построяване трябва да е минимум с 20 процента по-евтино. Това се отнася и до автомобилните пътища. За тези, за които това е непосилно, да подпишат заявления за напускане. От друга страна, както е известно, Сметната палата проверява дали е обосновано харченето на бюджетни средства от метрополитена.

Сега от московчани постъпват хиляди предложения в Правителството. Най-интересните ще допълнят плана за мерките на Правителството. Но това ще се случи, след като всяко от тях бъде подложено на експертиза.


Цифри


30
„гърла на бутилки“ (стеснения) в града са местата, където автомобилистите са обречени да престоят от 20 минути да половин час.
34
хиляди таксита се движат в столицата. От тях само 4 хиляди имат законно основание да работят. Тази цифра явно не се нрави на градското Правителство.
20
процента – с толкова в Москва норматива превишава стойността на строителството на транспортни обекти. Защо? Отговора се търси от следствените органи
Разширение на пътя, строителство на паркинг – неудобство. Но нали трябва нещо да се прави!
 

Само 35 души остават в ТЕЦ "Марица Изток 3"

автор:Дума

visibility 1306

/ брой: 129

Правителството продаде ДЦК за още 200 млн. лв.

автор:Дума

visibility 1182

/ брой: 129

Икономиката в България ще нарасне с 2,3% през 2024 г.

автор:Дума

visibility 1297

/ брой: 129

Политика на писмата

автор:Александър Симов

visibility 1279

/ брой: 129

За секретната "индикативност"

visibility 1195

/ брой: 129

Отвратителна вакханалия

visibility 1110

/ брой: 129

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ