Задава се поскъпване на автобусните билети
Задължително ваксиниране ще доведе до нов отлив на пътници, оплакаха се превозвачите
/ брой: 5
Възможно е да има промяна в цените при някои превозвачи, които ще са съобразени с условията на пандемията. Това каза пред "България он ер" председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова. "Не можем да предвидим какво предстои, цената е зависима от пътникопотока, от цената за горива. Увеличава се минималната заплата, трябва да се увеличат се и възнагражденията", изброи причините за евентуално поскъпване на билетите Милтенова. Тя обаче е категорична, че поевтиняване няма как да има. "Няма как в условия, когато вървим с цените на всичко нагоре - един хляб струва повече от градски билет. При такава цена на билета няма как да предложим и качествена услуга", обясни тя.
Милтенова уточни, че където вече са сключени договори с автобусните превозвачи за линиите, цените на билетите ще останат същите. Тя посочи, че в бъдеще цените ще зависят от обществените поръчки и концесиите.
Ваксинирането няма как да е задължително, трябва да бъде акт на личен избор, не можем да наложим нещо, което законът не изисква, коментира Милтенова. По думите й ситуацията е доста драматична за транспортния бранш, след като хората останаха по домовете си при двете блокади заради пандемията от коронавирус. Според нея трябва да се облекчат условията на пътуване, но при изискване за евентуално задължително ваксиниране ще има нов отлив на пътници. Тя коментира, че средствата за подпомагане обаче са крайно недостатъчни за превозвачите без приходи.
"Към второто тримесечие на 2020 г., когато започнахме да правим разчетите за подпомагане, международните превози бяха намалени с 95% спрямо 2019 г., вътрешноградските превози - с 67%, а междуградските и селищните - с 53% на годишна база по данни на Националния статистически институт, съобщи Милтенова. Тя каза, че тази тенденция се е влошила дори през лятото, когато нямаше училищни превози.
Ограничават броя на шофьорските изпити
Кандидат-шофьорите сами да избират кога да се явят на изпит за придобиване на правоспособност, но това да не е по-късно от 6 или 12 месеца след края на курса. Явяването да се ограничи до 2-3 пъти в рамките на една година. Това гласят текстовете на Концепция за обучение по безопасност на движението по пътищата, разработена от Държавната агенция "Безопасност на движението". За младите водачи се разглеждат три варианта за шофиране след вземане на книжка. Според агенцията най-подходящият модел за младите водачи е ограничаване на мощността на автомобилите, които могат да шофират. В Концепцията се предлагат още допълнителни изпити за водачи, които имат промяна в здравословното състояние заради заболяване и това е довело до влошаване на двигателните им умения.