За шестицата
/ брой: 31
Столичната община май за първи път директно видя в събота как десетки софиянци вдигнаха табели с шестица. За съжаление на Фандъкова шестицата не е оценка за работата на кметството. Тя е символ на несвършеното, на разочарованието, на огорчението. Софиянци от "Лозенец" излязоха на протест срещу закриване на трамвай 6 и демонстрираха не само категоричното си нежелание за осъществяване на това кметско намерение, но и обидата си от разнопосочните общински изявления за бъдещето на този екологичен и удобен транспорт.
За да замажат положението и в опит да спрат протеста, още в петък подчинените на кметицата излязоха с категоричното твърдение, че закриване не се предвижда, а само временно изместване. Това обаче коренно противоречи на изказаната позиция от самата Фандъкова в края на януари, когато в същото това медийно пространство обясни, че трамваят дублира метрото и следователно е ненужен. На кои лъжи да вярваме, логично питат столичани.
Вместо да се оплитат в разни версии, от общината можеха просто да попътуват малко с обществения транспорт, да видят къде има задръствания, наплив на пътници, липса на интерес... Тогава щяха да имат далеч по-добра преценка какво е нужно и какво не. Иначе излиза налице най-простото заключение - правим нещата толкова сложни за столичани, че те да са принудени да сменят все повече превозни средства и да дупчат все повече билети... Получава се така, че колкото повече се променя транспортната схема на София, колкото повече метро се строи, вместо придвижването да става по-лесно, то все повече се усложнява. Това, че общината няма цялостна визия за транспорта на София, не е новина. Всичко в кметството се прави на парче, без обществени обсъждания, без експертна оценка. И накрая се получават такива "временни" премествания, които скоро стават постоянни, а столичани пак остават излъгани.