07 Май 2024вторник02:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

За рибата и тигана

/ брой: 178

автор:Евгени Гаврилов

visibility 904

"Печатницата за пари", разбирай дългоочакваната тол система, още не е заработила, а властта вече разписа празни чекове за близо един милиард лева, които трябва да дойдат от пътни такси. На последното си заседание правителството даде виртуални 420 млн. лв. за строителството на дълго чакания скоростен път Мездра - Ботевград. Седмица по-рано по същата схема отпусна до 447 млн. лв. за републикански пътища, застрашени от свлачища, и още 144 млн. лв. предизборно за околовръстния път на София. За сравнение километър нов път между Мездра и Ботевград ще струва близо 13 млн. лв., при 7 млн. лв. за новостроящата се магистрала "Хемус" и 11 млн. лв/км за отсечката Сливница - Калотина. Несериозно звучат обясненията, че оскъпяването идва от новия начин на плащане, при който строителите ще получат пари след въвеждането на пътя в експлоатация и така те поемали по-голям риск. 

Проблемът тук е друг - няма никакви гаранции, че тол системата ще може да събере авансово изхарчените милиони. Уж "печатницата" трябваше да заработи преди месец, но тя се развали и нейният старт бе отложен, поне засега, за началото на март. Нищо чудно и тогава срокът отново да бъде удължен. През отминалото лято управляващите донесоха от девет кладенеца вода, за да се оправдаят за поредния си провал, който започна още в началото на годината с въвеждането на електронните винетки. Все още не бил постигнат консенсус с превозвачите за тарифите, не бил определен и обхватът на системата. Освен това все още не били сложени всички устройства по платените пътища, които ще засичат камионите, въпреки че монтажът им започна още през пролетта, а зимата наближава. Тези оправдания са опит за прикритие на факта, че въпреки обещанията и наринатите купища пари, с тол системата правителството се провали за пореден път. Иначе управляващите отлично умеят да слагат тигана на огъня, преди още да видят дали в морето изобщо има риба, пък даже авансово й глозгат костите.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1917

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1882

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1680

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 2000

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2186

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1763

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1826

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 2069

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1826

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 2003

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ