17 Септември 2025сряда02:40 ч.

За министър Нанков България е строителна площадка

БСП припомни дупките и нагласените обществени поръчки, ДПС поиска нови общински пътища

автор:Дума

visibility 368

Като открита строителна площадка описа България регионалният министър Николай Нанков. Той се отчете днес пред депутатите за свършеното от неговото министерство. Не пропусна да се похвали, че се "работи на светло, под прожекторите". Имало 22% ръст в строителния сектор. Строят се магистрали, пътища, тунели, всички процедури са прозрачни, каза още Нанков.
Не просто строим магистрали, пълним дупки, но и вършим работа, обяви министърът и добави, че българските магистрали са най-евтините в Европа.  Най-скъпата ни магистрала е възложената от 2006 АМ "Люлин". До три пъти повече републикански пътища ще може да рехабилитира кабинетът "Борисов 3", уверен е Николай Нанков. До шест години след въвеждане на ТОЛ таксата всички лоши пътища ще бъдат ремонтирани, не спря да сипе обещания министърът. После се похвали и колко добра симбиоза има между него и финансовият министър Владислав Горанов, защото и двамата били родом от Северна България. Затова и за двамата АМ "Хемус" била приоритет. До 2024 г. било реалистично тя да бъде завършена.


Изслушването на Николай Нанков е кризисен пиар без съдържание, коментира от своя страна Таско Ерменков от БСП.
Вие още един път доказвате, че живеете в паралален свят, нямащ нищо общо с действителността, обърна се той към министъра. Социалистът бе категоричен, че изслушването не за да се хвали с успехите, а за се обсъдят проблемите. Откъде ще се вземат 600 млн. лева за довършването на АМ "Струма", попита Ерменков. Той не пропусна да отбележи и дупките, който се отварят само месеци след отриването на поредните нови участъци по републиканските пътища. Колкото и да е раздута администрацията, тя не стига, за да има по един чиновник на дупка, коментира Ерменков, препращайки към нареждането на Бойко Борисов служителите от държавната администрация да са на пътя и да пълнят дупките в асфалта. Точно преди една година от БСП поискахме анкетна комисия по въпросите за магистралите и корупционните обществени поръчки, припомни депутатът от левицата.
През пролетта миналата година прокуратурата влезе в АПИ заедно с ОЛАФ и ДАНС и даде информация, че в агенцията се уговарят обществени поръчки, продължи Ерменков. Поискахме тази комисия, за да видим кой носи политическата отговорност. Вие тогава се уплашихте, скрихте се, но проблемите лъснаха още повече. Днес, след една година, пак слушаме за магистралите, които вече даже не са и скоростни пътища, имайки предвид какви ограничения за движение има по тях, добави социалистът.
Цветан Цветанов очаквано нападна опозицията и обяви, че това са поредните спекулации срещу успешната работа на правителството. По пътищата на България няма значение кой от коя политическа сила е. С политиката на правителствата на Борисов използвахме всички възможности, които дава ЕС, обясни лидерът на ПГ на ГЕРБ. Опозицията, по думите му, трябвало да подкрепи кабинета в името на "по-добрата перспектива на страната ни".
Патриотите също скочиха да защитават Нанков. Досега имало "дългогодишен дефицит на мисъл" в регионалното министерство, но в този мандат това се преодоляло. С тези думи Искрен Веселинов от "Обединени патриоти" похвали работата на ведомството. Всички граждани, по думите му, трябвало да знаят какво прави държавата за тяхното развитие.
От ДПС не бяха на същото мнение. Според тях всичко, което се прави в регионалното развитие, не е планирано, а хаотично. Г-н министър, много е важно не само да се планират и републиканските пътни мрежи, важното е в синхрон, заедно с общинските кметове, чрез Националното сдружение на общините, да се рехабилитира и общинската пътна мрежа, категоричен бе Танер Али. Той добави, че при стари и неподдържани общински пътища, икономиката на тези общини просто спира. Няма как без общинска и без четвъртокласна пътна мрежа да има достъп до тези инфраструктурни големи проекти и тези общини да вървят напред, допълни той.

Снимки Емилия Костадинова
За треговите на общините и на местния бизнес говори и депутатът от ПГ "БСП за България" Явор Божанков. Той обясни, че около бъдещата автомагистрала Русе-Велико Търново има много неясноти и въпроси. Според местните власти пътят до Русе се удължава с 30 км, коментира Божанков. Той обясни, че най-големите работодатели са се събрали в Горна Оряховица и са поискали среща с министър Нанков. Дори и аз стигнах до положение да се моля на кметове на ГЕРБ, пусках въпроси на парламентарен контрол, публикации в пресата, за да привлека вниманието на министъра и да направим тази толкова важна и желана за местните среща. Въпреки това, такава не бе проведена, подчерта социалистът. По неговите думи единствените отговори са били чрез медиите, в които се твърди, че магистралата не удължава трасето до Русе. Но от отговорите на парламентарен контрол става ясно точно обратното, допълни Божанков. Той цитира и заявление на местната индустрия, че няма да използва магистралата.
Вторият голям проблем са връзките, продължи Божанков. Индустриалният център се свързва с магистралата през мост, строен 1800 година с едно пътно платно. Държавата ще поеме ли ангажимент да направи скоростна връзка от индустриалния център?, попита депутатът.
Няма магистрала в България, която да е открита и след няколко месеца да не е затворена за ремонт, каза от своя страна Любомир Бонев от БСП. Чухме за напредъка по настоящите проекти, сроковете за изпълнение и въобще, колко розово е положението. То, обаче не е такова. Ремонтите, свлачищата, проблемите по новите и вече довършените отсечки са ежедневни, продължи той. Бонев даде за пример магистрала „Люлин”, която е открита през 2011 г., а общата дължина на трасето е 20 км. В периода от 2012 г. до април 2017 г., са разплатени средства по договори на стойност 8 млн. лв. при положение, че съоръжението е гаранционно. Дори в момента, едното платно на пътя е затворено заради активизирали се свлачища, които са били вече обезопасявани и укрепвани, подчерта социалистът. Бонев попита- кой контролираше фирмата изпълнител и защо не се търси отговорност от нея? Какви са гаранционните срокове на автомагистралите в България? Защо за ремонти се дават пари от държавния бюджет, въпреки че обектите са в гаранция?, изреди неяснотите Любомир Бонев.



 

Българинът прави неразумни инвестиции преди еврото

автор:Дума

visibility 672

/ брой: 172

БДЖ с намаления за ученици и студенти

автор:Дума

visibility 600

/ брой: 172

Годишната инфлация се задържа на 5,3 на сто

автор:Дума

visibility 549

/ брой: 172

Банкнотите в обращение у нас намаляват с 9%

автор:Дума

visibility 553

/ брой: 172

Отново бум на нелегални мигранти

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 172

Работещи и пенсионери в Гърция с повече пари

автор:Дума

visibility 632

/ брой: 172

Тръмп шокиран от "меките" санкции

автор:Дума

visibility 588

/ брой: 172

Накратко

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 172

Военни комикси

автор:Александър Симов

visibility 606

/ брой: 172

Парите на инвалидите

visibility 619

/ брой: 172

Къде е реалното производство?

автор:Гарабед Минасян

visibility 642

/ брой: 172

Ще събарят ли старите панелки за нови жилища?

visibility 645

/ брой: 172

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ