Втора схема от 30 млн. лв. в помощ на туризма
Министър Христо Проданов отчете какво е свършил за първия месец от управлението на ресорното ведомоство
/ брой: 20
Министерство на туризма отвори за кандидатстване втора схемата в помощ на туристическия сектор. Средствата по нея са на стойност от 30 млн. лв. Фирмите ще могат да компенсират загуби, възникнали пряко или косвено от наложените ограничения покрай пандемията. Средствата по първата схема, чийто бюджет отново бе 30 млн. лв., бяха разпределени в края на миналата година. Безвъзмездните средства по настоящата помощ ще се предоставят еднократно и ще се разпределят на пропорционален принцип спрямо броя на подадените и допуснати до разглеждане заявления за подпомагане и реализирания оборот без ДДС през 2019 г., но не повече от 20% от същия, съобщиха от Министерствота на туризма. Крайният срок за кандидатстване изтича на 4 февруари. Мярката получи одобрение от ЕК само преди десетина дни. Веднага след нея бе одобрена и помощта за туроператорите на стойност от 6 млн. лв.
Министър Христо Проданов направи отчет за извършена работа за първия месец от управлението на Министерство на туризма. Заедно с партньорите от коалиционното споразумение са договорени по-добри условия за кредитиране на бранша от страна на ББР. Прието бе предложението за запазване на ставката от 9% ДДС за ресторантьори, книги и бебешки стоки до края на 2022 г. Мярката за помощи 60/40 за туристическия бранш е удължена до края на 2022 г. Направено е и предложение ваучерите за храна да могат да бъдат използвани и за туристически услуги, за което се чака одобрение.
Както вече стана известно легендарният български футболист Христо Стоичков ще бъде едно от лицата на България пред света. Това стана след среща с министър Проданов.
За месец Проданов е направил 50 официални и работни срещи с представители на бранша, асоциации и други организации. Бизнесът има проблеми с кадрите, несигурността породена от заповедите, които се издават от Министерството на здравеопазването, липсата на подкрепа от страна на държавния сектор, проблемите с инфраструктурата, имиджа на страната, визовия режим, рекламата, липсата на контрол от страна на държавния сектор.
На срещите се е коментирало обединението на сектора, за да може браншът заедно с Министерство на туризма да решават заедно, бързо и качествено проблемите в туризма.