Всяка пета покупка онлайн е менте
/ брой: 167
Всяка пета онлайн покупка на потребителите през последните три години е била менте. Това показва анализ на "Активни потребители" в електронния регистър с актовете на Комисията за защита на потребителите относно нелоялни търговски практики, влезли в сила през 2018, 2019 и 2020 г. Техният общ брой е 167, като се разделят в три основни икономически сектора - "услуги, свързани с почивка", "потребителски стоки" и "електронна комуникация".
"Трите мобилни оператора са най-санкционираните за нелоялни търговски практики. Само за последните 3 години имат над 30 глоби за нарушения. Те обаче са малки и не ги стряскат. По закон трябва да бъдат от 1000 до 30 000 лв., но най-често налаганите са 5-6 хиляди лева средно и тази сума не е проблем за тях", коментира пред БНР председателят на "Активни потребители" Богомил Николов.
Анализът показва, че съществуват два вида нелоялни търговски практики - заблуждаващи и агресивни. Най-честите нарушения са свързани с невярна информация за стоките и услугите, премълчаване или прикриване на важна за потребителите информация и отнемане на свободата на избор за потребителя.