Връзки, връзки
/ брой: 236
След поредната обществена "дискусия " в КФН за системата "Бонус-малус", при която участниците се изпокараха, без много риск от грешка може да се каже, че подобна наредба в застраховането скоро няма да проработи. Този случай обаче е поредното доказателство за нормотворческите умения на управляващите.
След близо десет години спорният документ се появи на бял свят, за да покаже с какви "качествени" законотворци разполагаме. Сега е модерно да се говори за ефекта на въздействие на закони и наредби. Ако този ефект беше проучен, едва ли шефката на КФН Карина Караиванова трябваше да се обяснява, че системата "Бонус-малус" за застраховката "Гражданска отговорност" може да бъде отложена, за да бъдат преодолени критиките срещу нея. Освен това тя не може да заработи, защото няма връзка между КАТ и Гаранционния застрахователен фонд. В момента се подготвят и три нови законопроекта за движение по пътищата. Още е рано да се каже какво ще излезе от подобен тюрлюгювеч, но в нито един от тях не става и дума за "Бонус-малус". А, както се вижда, КАТ ще има главна роля при прилагането на системата. Изобщо "връзките" с КАТ и в момента са много актуални. Сега заради липсата им освен "Бонус-малус" на път е да се провали и друга дългоочаквана система - на е-винетките. В един момент тя може да се окаже безсмислена поради един-единствен факт: КАТ няма да може да глобява от началото на 2019 г. за липсата на електронни винетки, защото няма да е свързан с тол система и нейната база данни. Явно отново всичко опира до връзките.