08 Май 2024сряда14:07 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Volkswagen сменя посоката в дизайна с Cross Coupe

/ брой: 5

автор:Дума

visibility 783

Eдна от най-интересните новости на автосалона в Токио за европейците беше премиерата на нов концептуален кросовър на Volkswagen. Разработката на хората от Волфсбург засега е уникат, но съвсем не е изключено скоро да видим подобен модел на конвейера. За това няма никакви препятствия, освен доста закостенялото мислене на марката, която от няколко поколения насам не прави почти нищо по промяната в дизайна на основния си модел Golf, например.
В основата на Cross Coupe лежи платформата на "новия" Volkswagen Golf, а купувачите вече привикнаха към идеята, наречена всъдеходно купе, наложена за пръв път от BMW с модела Х6. Ако от Волфсбург успеят да преодолеят страха си, то появата на серийното Cross Coupe ще трасира пътя и за по-сериозна промяна в дизайна на основните модели на марката.
Интересно е, че Cross Coupe се оказа по-късо от Tiguan с 80 мм, но при това междуосието му е малко по-дълго. Това означава по-къси надвисвания отпред и отзад, а оттам съответно и по-висока проходимост в офроуд условия. В същото време по-голямото междуосие позволява на колата да има по-просторен салон, нещо, което ще усетят най-вече задните пътници. Пък и видът на новия всъдеход с наклонената му задна част и големите 20-цолови джанти е доста по-интересен от този на скучния Tiguan.
Основните габарити на Volkswagen Cross Coupe са дължина 4345 мм, ширина 1868 мм и височина 1523 мм. Товарното отделение на четириместния автомобил е с обем от 380 литра, а при сгъването на облегалките на задните седалки, свободното пространство може да бъде увеличено до 1230 литра.
Естествено, като мнозинството концептуални разработки през последните няколко години и Volkswagen Cross Coupe има хибридно задвижване. Повеля на времето - може ли иначе?
В силовия агрегат са обединени бензинов мотор с мощност 150 к.с. и два електродвигателя. Първият с мощност 40 кВт/54 к.с помага на бензиновия мотор да върти предните колела, а вторият - 85 кВт/114 к.с. се грижи за задвижването на задния мост. Така е отпаднала нуждата от кардан за задвижването отзад и от разпределителна кутия, а електромоторът отзад се включва само по команда на електрониката при пробуксуване на предните колела или при принудително включване със специалния режим Offroad.
Конструкторите предлагат и още нещо - движение на колата само на ток. Пробегът в този супер"зелен" режим не е особено голям - около 45 км, разстояние доста по-внушително от това, предлагано от другите хибридни автомобили. В специалния режим на движение Eco, благодарение на по-мощните си акумулатори, Volkswagen Cross Coupe харчи средно едва 2,7 л на 100 км път. Ако пък дневният ви пробег е около 40 км, няма и нужда да се отбивате до бензиностанцията - вкъщи и в службата ще можете да зареждате колата от нормална битова розетка!
Volkswagen Cross Coupe е в състояние да се ускори от 0 до 100 км/ч за 7 секунди и да развие максимална скорост на движение от 201 км/ч. В чист електрически режим скоростта е ограничена до 120 км/ч. Комбинираният среден разход на гориво на концептуалната разработка е 2.7 литра на 100 километра.
Ако Volkswagen Cross Coupe влезе скоро в серийно производство, ще трябва да се изправи срещу доста сериозни съперници - в Мюнхен усилено подготвят малко въседходно купе под индекса Х4, пък и ветераните от Mercedes-Benz планират нещо подобно.

 

БДЖ вдигна цените на билетите с 20%

автор:Дума

visibility 151

/ брой: 84

1 млн. българи са пътували по празниците

автор:Дума

visibility 144

/ брой: 84

По-ранна жътва очакват зърнопроизводителите

автор:Дума

visibility 133

/ брой: 84

Си Дзинпин е на обиколка в три европейски държави

автор:Дума

visibility 141

/ брой: 84

Путин готов на диалог, но на равни условия

автор:Дума

visibility 140

/ брой: 84

Израелската армия нахлу в Рафах

автор:Дума

visibility 146

/ брой: 84

Накратко

автор:Дума

visibility 114

/ брой: 84

Пренавиване

автор:Валентин Георгиев

visibility 114

/ брой: 84

За наше добро

visibility 112

/ брой: 84

Натровената Европа

автор:Юри Михалков

visibility 115

/ брой: 84

БСП: Да кажем ясно и високо - алтернатива има!

автор:Дума

visibility 139

/ брой: 84

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ