18 Май 2024събота13:34 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Водник – секретният всъдеход на руската армия

/ брой: 24

автор:Дума

visibility 69

Дълго време този уникален автомобил на ГАЗ, създаден по военна поръчка, оставаше засекретен. А когато грифът „съвършенно секретно“ бил свален, се оказа, че „водният“ не е нужен на никого... Всъщност името на тази наистина уникална машина не се връзва с облика й, а крие работна абревиатура на многоцелевото армейско транспортно средство ГАЗ-3937.
Водник представлява трикомпонентна модулна конструкция от шаси, кабина и купе. Това позволява да бъде накичена с всякакво навесно оборудване – товарна платформа, пътническа кабина, хидравличен манипулатор, въоръжение. При това конструкцията е не само носеща, но и херметична, позволяваща на машината да плава. Стандартното изпълнение позволявало движение на вода със скорост 4 км/ч за сметка на въртенето на колелата, а в изпълнение „екстра“ добавяли водомет.
Купето е със ширина 2,6 метра и височина 2 метра и се носи от мощните колела на БТР. Компановката на машината е доста необичайна. Силовият агрегат – 175 к.с., 6-литров турбодизел, е разположен вдясно на водача в комплект с предавателната кутия, раздатката и демултипликатора. Водачът и пътникът се разполагат като в „спарка“ - един зад друг, като пътникът е по-привилегирован – може да си опъне краката. Заемането на шофьорското место е подобно на това при знаменитата „виетнамка“ - ГАЗ-66, но с тази разлика, че не се влиза през врата, а през два люка в гражданската версия.
В армейския, брониран вариант пътникът се настанявал през мястото на водача. В задния отсек, разчетен за осмина, има четири люка – два отстрани и два отзад. В тази зона има четири лампи и мощна печка, сядането е или с лице, или с гръб, по четирима в ред.
Дъното на всъдехода е плоско, а на твърдо покритие тежкият 6,5 тона автомобил бил доста пъргав – максимална скорост до 120 км/ч, постигана за около 20 секунди. Пробегът с едно зареждане на резервоара достига 1000 км. Машината е без ауспух, диференциалът е с повишено триене, огромният просвет от 400 мм, независимото торсионно окачване и доброто разпределение на масата прави машината абсолютно „всеядна“ по отношение на покритието и местността на движение. Трудната задача след определянето на посоката си оставала корекцията на направлението и органите на управление, изискващи сериозна сила. Но машината не може да бъде спряна нито от кал, нито от пясък, нито от вода... 
За комфортна возия не става и дума, тръскането вътре е уникално, но това са си недостатъци на целия офроуд жанр.
Малко по-късно Водник получава нова модификация с обозначение ГАЗ-39371 с триместна кабина, изпълнена по класическа автомобилна компановка. Въпреки че машината била транспортно средство с широки офроуд възможности и ниска цена – като на прочутата „виетнамка“ ГАЗ-66), не я търсели масово нито военните, нито геолозите, нито нефтените и газови сондьори. Затова и напуснала сцената, отстъпвайки мястото си на по-съвременния и прогресивен модел ГАЗ - 2330 Тигр.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1035

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 978

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1026

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1095

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1016

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1129

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1190

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1127

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 968

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ