26 Юни 2024сряда07:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Любо Ганев:

Властта лъже, че трябва да въведем акциз за метана

/ брой: 114

автор:Дума

visibility 81

България няма задължение да въведе акциз върху метана от догодина, както иска правителството, заяви бившият волейболен национол Любо Ганев, кой е представител на фирмите собственици на метанстанции. Според европейската директива страните могат да имат нулева ставка, докато потреблението на газа не достигне 25 процента от общото потребление. В България сега то е около 10 на сто, най-вече от автобусите на градския транспорт и таксиметровите автомобили. Ганев бе категоричен, че бизнесът с метан се развива много добре и евентуалното въвеждане на акциз ще го убие.
Предложението на правителството е от догодина килограм метан да се облага с 10 стотинки. От 50 млн. килограма, използвани годишно като автомобилно гориво, в бюджета ще влязат едва 5 млн. лв., пресметна Любо Ганев. Той припомни газовата криза от януари 2009 година, когато доставките на синьо гориво към страната ни бяха спрени за около двадесетина дни. Само тогава метанстанциите загубиха 30 процента от оборотите, уредбите на метан на колите бяха свалени и бяха заменени или с такива на пропан-бутан, или останаха на бензина. И тези 30 процента спад близо две години и половина след това все още не са възстановени, коментира Ганев. Той каза, че в другите европейски страни дори има държавни стимули за използването на метан като автомобилно гориво, защото то е много по-екологично чисто от бензина. Освен това в момента няма страна от Европейския съюз, в която има акциз на метана или ако има такъв, то ставката е нулева.
В страната има около 95 работещи метанстанции. Най-много са в София - 22, и в Пловдив - 9.

БДЖ увеличава влаковете между София и Бургас

автор:Дума

visibility 305

/ брой: 118

Закриват института за анализи на Асен Василев

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 118

Земеделци алармират: Няма вода за напояване

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 118

Скопие отхвърля сделката със София

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 118

ЕС забранява руските дарения за партиите

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 118

Терористични атаки с 19 жертви в Дагестан

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 118

Нови 1,4 млрд. евро за оръжие за Украйна

автор:Дума

visibility 326

/ брой: 118

Историята като фарс

автор:Александър Симов

visibility 374

/ брой: 118

АНТИБАЙГАНЬО!? ЗАЩО ПЪК НЕ?

автор:Лозан Такев

visibility 382

/ брой: 118

Мицкоски отвори „Българския фронт“

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 118

БСП да размрази отношенията с Радев

автор:Дума

visibility 358

/ брой: 118

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ