20 Септември 2024петък22:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Витошка - пешеходна или кръчмарска зона

Емблематичната някога улица привлича днес търговци, безделници, доморасли музиканти, клошари

/ брой: 24

автор:Иван Беловски

visibility 2805

Дали и софийските общинари воглаве с градоначалничката г-жа Йорданка Фандъкова най-сетне ще проумеят, че двумилионният столичен град не се поддържа, стопанисва и управлява както подобава на съвременна европейска столица. Изискват се умения, сериозен опит и най-вече вникване в многобройните проблеми, затормозяващи жителите на прекомерно разрасналата се София.

 Въпреки напъните и многото обещания за благоустрояване на София и подобряване на организацията на движението на градския транспорт, госпожа кметицата и екипът й, определено претърпяха провал. Примери, колкото щете (злополучното еднорелсово трамвайно трасе на линии 1, 6 и 7 по бул. "Скобелев", закриването на старото трасе на трамвай № 6, разкопаването на столицата от всички страни, затварянето на булеварди, улици, квартали заради строителството на метрото и пр. Пресен пример е злополучният некачествен ремонт на "Граф Игнатиев", на който не се вижда краят, и свързаната с това оставка на зам.-кмета Евгени Крусев, обвинен в длъжностно престъпление като възложител.

Хайде да погледнем коренно променения столичен бул. "Витоша", който без никакво допитване и обсъждане със живеещите в кооперациите от двете му страни, беше превърнат в жалко провинциално стъргало с пръснати по него множество кафенета, ресторанти, питейни заведения... Това представлява днес прословутата "пешеходна зона", рожба на общинарите и предишния гл. архитект Петър Диков. "Пешеходна зона", от която се прибират тлъсти тротоарни такси, естествено и комисиони... Подобен разцвет на кръчми и кафенета дори възрастните софиянци не помнят. Попадналият на бул. "Витоша" пешеходец придобива усещането, че се намира в рая на заведенията, по подобие само на уж курорта "Слънчев бряг", където основно се развива алкохолният туризъм. Емблематичната и красива някога "Витошка" стана притегателно място за безделници, клошари, улични музиканти и надошли от всички краища на страната просяци.

Освен кръчмарите, упражняващи бизнеса си на булеварда, не липсват и улични търговци, предлагащи всевъзможни стоки и вещи на минаващите граждани. Контролните органи са вдигнали ръце от тях, не помагат нито глоби, нито санкции и предупреждения. Високите децибели, глъчката от посетителите на питейните заведения, както и разпилените навред боклуци тормозят живеещите тук столичани, а взетите мерки от страна на общината се оказаха само на думи. Мнозина вече се изселиха.

Движението на трамвайните мотриси не беше причина  "Витоша" да не е пешеходна зона. Напротив, бе предвидено релсите да останат и по тях да се движи ретро трамвай. Тази интересна идея отпадна, надделяха апетитите на общинарите и свързаните с тях фирмаджии с кафенета, ресторанти. Вместо атрактивен ретро трамвай - комплекс питейни заведения, някои денонощно отворени...

Окончателното премахване на трамваите по бул. "Витоша" (след прокарването на метрото) не е приемливо по много причини, най-вече то лишава жителите на кварталите "Иван Вазов", "Гоце Делчев", "Борово" и др. от пряка връзка с идеалния център (пл. "Св. Неделя" и Централни хали). За да стигнат до този център, хората таксуват втори билет - по линията на метрото.

Безбройни са проблемите на столичния град. Но софиянци трябва да се сърдят и на себе си, понеже на местните избори  си избират некомпетентни общинари, които мислят за всичко друго, освен за жителите на общината. Никъде по света например подземната железница не се изгражда по този начин със затваряне на цели булеварди, улици, квартали. Слава Богу, отпадна поне безумната идея и "Граф Игнатиев" да стане "пешеходна зона"...

Предлагат промени в данъчните облекчения за деца

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 180

Глоба до 50 хиляди лева за опасна стока на пазара

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 180

Сметката за общинските проекти набъбва до 7,3 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 507

/ брой: 180

Кафето продължава да поскъпва

автор:Дума

visibility 494

/ брой: 180

Израел удари "Хизбула" с бомби в уоки-токита

автор:Дума

visibility 508

/ брой: 180

Б9 иска колективен отговор на НАТО

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 180

ЕС наказва Унгария с 200 млн. евро

автор:Дума

visibility 506

/ брой: 180

Накратко

автор:Дума

visibility 463

/ брой: 180

Защо парите бягат

автор:Евгени Гаврилов

visibility 497

/ брой: 180

МВнР унизително ридае пред Брюксел

автор:Велизар Енчев

visibility 484

/ брой: 180

Левицата се отказа от голямата си цел и днес плаща цената

visibility 525

/ брой: 180

Независимостта - осъщественият национален идеал

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 180

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ