22 Декември 2024неделя19:57 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Витошка - пешеходна или кръчмарска зона

Емблематичната някога улица привлича днес търговци, безделници, доморасли музиканти, клошари

/ брой: 24

автор:Иван Беловски

visibility 3066

Дали и софийските общинари воглаве с градоначалничката г-жа Йорданка Фандъкова най-сетне ще проумеят, че двумилионният столичен град не се поддържа, стопанисва и управлява както подобава на съвременна европейска столица. Изискват се умения, сериозен опит и най-вече вникване в многобройните проблеми, затормозяващи жителите на прекомерно разрасналата се София.

 Въпреки напъните и многото обещания за благоустрояване на София и подобряване на организацията на движението на градския транспорт, госпожа кметицата и екипът й, определено претърпяха провал. Примери, колкото щете (злополучното еднорелсово трамвайно трасе на линии 1, 6 и 7 по бул. "Скобелев", закриването на старото трасе на трамвай № 6, разкопаването на столицата от всички страни, затварянето на булеварди, улици, квартали заради строителството на метрото и пр. Пресен пример е злополучният некачествен ремонт на "Граф Игнатиев", на който не се вижда краят, и свързаната с това оставка на зам.-кмета Евгени Крусев, обвинен в длъжностно престъпление като възложител.

Хайде да погледнем коренно променения столичен бул. "Витоша", който без никакво допитване и обсъждане със живеещите в кооперациите от двете му страни, беше превърнат в жалко провинциално стъргало с пръснати по него множество кафенета, ресторанти, питейни заведения... Това представлява днес прословутата "пешеходна зона", рожба на общинарите и предишния гл. архитект Петър Диков. "Пешеходна зона", от която се прибират тлъсти тротоарни такси, естествено и комисиони... Подобен разцвет на кръчми и кафенета дори възрастните софиянци не помнят. Попадналият на бул. "Витоша" пешеходец придобива усещането, че се намира в рая на заведенията, по подобие само на уж курорта "Слънчев бряг", където основно се развива алкохолният туризъм. Емблематичната и красива някога "Витошка" стана притегателно място за безделници, клошари, улични музиканти и надошли от всички краища на страната просяци.

Освен кръчмарите, упражняващи бизнеса си на булеварда, не липсват и улични търговци, предлагащи всевъзможни стоки и вещи на минаващите граждани. Контролните органи са вдигнали ръце от тях, не помагат нито глоби, нито санкции и предупреждения. Високите децибели, глъчката от посетителите на питейните заведения, както и разпилените навред боклуци тормозят живеещите тук столичани, а взетите мерки от страна на общината се оказаха само на думи. Мнозина вече се изселиха.

Движението на трамвайните мотриси не беше причина  "Витоша" да не е пешеходна зона. Напротив, бе предвидено релсите да останат и по тях да се движи ретро трамвай. Тази интересна идея отпадна, надделяха апетитите на общинарите и свързаните с тях фирмаджии с кафенета, ресторанти. Вместо атрактивен ретро трамвай - комплекс питейни заведения, някои денонощно отворени...

Окончателното премахване на трамваите по бул. "Витоша" (след прокарването на метрото) не е приемливо по много причини, най-вече то лишава жителите на кварталите "Иван Вазов", "Гоце Делчев", "Борово" и др. от пряка връзка с идеалния център (пл. "Св. Неделя" и Централни хали). За да стигнат до този център, хората таксуват втори билет - по линията на метрото.

Безбройни са проблемите на столичния град. Но софиянци трябва да се сърдят и на себе си, понеже на местните избори  си избират некомпетентни общинари, които мислят за всичко друго, освен за жителите на общината. Никъде по света например подземната железница не се изгражда по този начин със затваряне на цели булеварди, улици, квартали. Слава Богу, отпадна поне безумната идея и "Граф Игнатиев" да стане "пешеходна зона"...

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 14333

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 11429

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 13802

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 15793

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 13220

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 13446

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 11780

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 11681

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 19515

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 16535

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 13619

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 12718

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ