01 Май 2024сряда00:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Вертолетът Х-3 полетя с над 400 км/ч

/ брой: 114

автор:Георги Георгиев

visibility 1139

Европейската компания "Еврокоптер" пристъпи към втория етап от изпитанията на високоскоростния вертолет Х-3, съобщава Difence News. Целта на този етап е да бъде постигната скорост от 220 възела (407 км/ч), но тази граница бе премината по време на изпитателния полет от 12 май т.г., когато вертолетът разви скорост от 232 възела.
Първият етап от изпитанията на Х-3 се проведе през ноември 2010 г., тогава вертолетът разви скорост от 180 възела. При това мощността на двигателя е била нарочно намалена. След като прототипът е бил признат годен за полети, специалистите от "Еврокоптер" са сменили трансмисията, след което двигателят е заработил на пълна мощност. Х-3 има един носещ винт като при класическите хеликоптери и два винта, разположени на края на крилата му. Хеликоптерът има развито опашно оперение, благодарение на това техническо решение той съчетава възможностите на самолет и апарат с вертикално излитане и кацане. Новата машина е предназначена за патрулиране на крайбрежната зона, изпълняване на десантни операции, на медицинска евакуация и провеждане на операции по търсене и спасяване.

 

За 9 месеца нищо не е свършено по участъци 7 и 8 на "Хемус"

автор:Дума

visibility 450

/ брой: 82

Пускането на терминала в Александруполис се отлага

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 82

Външният дълг надхвърли 44% от БВП

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 82

Терминал 3 на летището ще започне да се строи през 2026 г.

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 82

Педро Санчес остава на поста

автор:Дума

visibility 441

/ брой: 82

В Словения от кенчета правят планински заслони

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 82

Кипър е първенец по депортиране на мигранти

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 82

Безчинствата на промяната

автор:Александър Симов

visibility 522

/ брой: 82

Медийна несвобода

автор:Йото Пацов

visibility 481

/ брой: 82

Недопустимо разделение в армията*

автор:Евгени Генов

visibility 454

/ брой: 82

Остава ли място за мир?

visibility 398

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ