02 Юни 2024неделя01:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Мутафчиев

Възраждат идеята за магистрала "Рила"

Преди да тръгнем заедно към Космоса, трябва да построим нормален път София-Скопие, заяви бившият транспортен министър Петър Мутафчиев

/ брой: 134

автор:Дума

visibility 234

Неправителствени организации, представители на бизнеса, на изпълнителната и местната власт ще предложат на правителството и партиите да започне подготовката и изграждането на магистрала "Рила". Това съобщи бившият министър на траспорта Петър Мутафчиев, сега председател на Форума за балкански транспорт и инфраструктура, който заедно с Научно-техническия съюз по транспорт и "Главболгарстрой холдинг" са организатори на кръгла маса на тема: "Автомагистрала "Рила" - свързаност, коридори, перспективи".

Мутафчиев изрази надежда проектът да бъде реализиран в периода 2021-2027 г. Идеята за магистрала "Рила" е с над десетгодишна история и първоначално тя е била известна като южен обход на София. Според Мутафчиев с осъществяването на проекта ще се постигне свързаност между магистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма", преминавайки край Дупница и Самоков, и ще даде възможност да не се концентрира транзитният трафик през столицата. Мутафчиев напомни, че тази магистрала е част от коридор номер 8 и връзката с Република Северна Македония и Албания. Той изтъкна, че проектът ще има икономически и екологичен ефект. Финансирането на проекта може да стане чрез публично-частно партньорство, смятат Мутафчиев и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Тодор Анастасов, който участва във форума.

Магистралата ще е дълга над 140 километра и по разчети от 2008 г. на "Главболгарстрой" ще струва около 485 млн. евро. Ако проектът е смислен, икономически обоснован и ефективен, една от неизползваните възможности в България е публично-частното партньорство или концесионирането, което в последните години стана като мръсна дума, коментира заместник-министърът. Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев напомни по време на форума, че идеята за магистралата се заражда през 1998-1999 г. като далечен южен обход на София. За тази магистрала и за "Черно море" се говори от двадесет и повече години и до този момент няма нищо реализирано по тях, изтъкна председателят на пътната агенция. Той посочи сред плюсовете на проекта развитието на туризма в региона и на икономиката като цяло и изрази надежда проектът да се случи в по-близко време.

Концесионирането на автомагистралите в България не може да стане с тази ТОЛ система, която е смесена и не осигурява средствата за финансовата рамка на един справедлив концесионен процес, коментира по-рано пред БНР Петър Мутафчиев. Темата за концесиите на магистралите бе повдигната от лидера на "Има такъв народ" Слави Трифонов при представянето на проектокабинета на партията. Мутафчиев е на мнение, че концесията не бива да се отрича изцяло. "Виждам, че имаме амбицията да помогнем нашите северномакедонски братя да започнат да се занимават с космонавтика. Аз мисля, че преди да тръгнем заедно към Космоса, трябва да построим един нормален път, който да свързва двете столици. Разстоянието е не повече от 200 километра, а ние пътуваме сума ти часове," допълни Мутафчиев.

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 784

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 668

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 818

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 771

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 975

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 769

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 791

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 770

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ