20 Юли 2025неделя08:49 ч.

Възраждат идеята за магистрала "Рила"

автор:Дума

visibility 436


Неправителствени организации, представители на бизнеса, на изпълнителната и местната власти ще предложат на правителството и партиите да започне подготовката и изграждането на магистрала "Рила". Това съобщи Петър Мутафчиев, председател на Форума за балкански транспорт и инфраструктура, който заедно с Научно-техническия съюз по транспорт и "Главболгарстрой холдинг", са организатори на кръгла маса на тема: "Автомагистрала "Рила" - свързаност, коридори, перспективи".
Мутафчиев изрази надежда проектът да бъде реализиран в периода 2021 - 2027 г. Проектът за магистрала "Рила" е с над десетгодишна история и първоначално е бил известен като южен обход на София.
Идеята за АМ "Рила", известна като далечен южен обход на София, е изключително добра от гледна точка на свързаността и извеждането на трафика извън София, коментира председателят АПИ инж. Апостол Минчев. Той участва в кръгла маса на тема "Автомагистрала "Рила" - свързаност, коридори, перспективи", организирана от Форума за балкански транспорт и Научно-техническия съюз по транспорта.
На форумът беше и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Тодор Анастасов.
АМ "Рила" би подпомогнало развитието на туризма в Югозападна България, както и икономическите инициативи на региона. Той напомни, че идеята за строителството на автомагистралното трасе датира повече от 20 години като далечен южен обход на София, но за това време нищо не е реализирано и изрази надежда процедурите по нея да стартират в близко бъдеще.
Според Минчев трудно властта ще бъде убедена, че са нужни в пъти повече средства за поддържането на пътната мрежа такава, каквато би трябвало да бъде тя в европейска страна. Нужно е да продължи и да се подобри строителството на автомагистрали, което не върви добре, смята той.
Не разполагаме с неограничен бюджет. По тази причина проектите трябва да бъдат по-добре планирани и обосновани. Трябва да се опитаме да внедрим т.нар. информационни системи за управление на настилките, за управление на мостовете, които се базират на обективни данни, въз основа на които може да се взимат политически решения, допълни Тодор Анастасов.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 7778

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 7264

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 8840

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 8166

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 7753

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 7820

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 7657

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 7812

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 8028

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 8579

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 8157

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ