18 Юни 2024вторник15:34 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ВъзмОтително

/ брой: 70

автор:Таня Глухчева

visibility 7869

Още преди няколко години, докато работих като учителка по чужди езици в гимназиален етап, ми направи впечатление, че има колеги в други училища, които избирателно броят правописните грешки. А по време на лекциите по "Методика на чуждоезиковото обучение" категорично ни забраниха да правим диктовки в час, защото "от тях нищо не се научава".
По време на учителска конференция един от основните докладчици представи презентация пълна с правописни грешки. Когато възмутен колега го прекъсна, посочвайки му колко неграмотно нещо представяше, отговорът беше: "Но ме разбирате, нали? Това трябва да казваме и на децата, да не се притесняват да допускат грешки, а да се стремят да бъдат разбрани. Иначе се травмират".
Като човек, който в подготвителен клас е имал по две диктовки на ден - на познат и непознат текст, а за домашно да преписва и други уроци, плюс сгрешените думи по няколко пъти... няма как да не се възмутя. Още повече, че след това като студентка в Испания, преподавателите ме даваха за пример как пиша по-правилно от местните.
Това беше и една от причините да стана учителка, за да може българчетата да продължават да бъдат едни от най-грамотните. Но новите правила на преподаване завързват ръцете. Не трябвало да се "насилват" децата, а да се откроят "по-амбициозните". Който искал да пише правилно, сам щял да полага повече усилия, нямало нужда учителят да настоява...
Вече и в Германия са на нашия акъл. Дори ни задминаха - там пък изобщо няма да броят правописните грешки (на този етап сигурно и самите преподаватели не са сигурни кое как се пише...), но щели да връщат "качествена обратна връзка", за да можело учениците да си вземат поука и да внимават в бъдеще. Дали ще го правят при положение, че това няма да е от значение дори за матурата? Едва ли.
И да се възмУщаваме и да се възмОщаваме, важното е да ни разберат. Поредното европейско хрумване, с което се копае дъното...

Канят се да забранят най-старите коли у нас

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 113

Енергийният министър обещава под 1,5% поскъпване на тока

автор:Дума

visibility 343

/ брой: 113

Реконструират Бетонния мост в Пловдив за 6 месеца

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 113

Експерт: Докладът ще каже, че не сме готови за еврото

автор:Дума

visibility 335

/ брой: 113

НАТО иска още ядрени оръжия в готовност

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 113

Визита на Путин в Ханой скара САЩ и Виетнам

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 113

Нетаняху разпусна военновременния кабинет

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 113

ООН: Светът се проваля в битката с бедността

автор:Дума

visibility 315

/ брой: 113

Екощуротии

автор:Мая Йовановска

visibility 327

/ брой: 113

Пламъкът, който продължава да гори

автор:Евгений Белий

visibility 351

/ брой: 113

Нови "ценности"

автор:Таня Глухчева

visibility 323

/ брой: 113

Социално инженерство

/ брой: 113

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ