18 Май 2024събота22:30 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

В над 80 общини у нас вече няма автобусни превози

150 фирми са прекратили дейността си само за година

/ брой: 186

автор:Дума

visibility 269

Над 80 общини в България вече нямат автобусни превози. Около 500 фирми извършваха такъв тип превози, те намаляха само в рамките на една година с около 150. Това каза пред БНР Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България. Повод за коментара е насроченият за вчера протест на бранша, който бе отложен за 13 октомври. В понеделник правителството обеща да се осигури механизъм за подпомагане на сектора в рамките на две седмици. Действията до момента не са политически, единствената цел е секторът да продължи да съществува, каза Константинов. Той посочи, че от края на май е преустановено действието на мярката за подпомагане на автобусния сектор с 290 лв. за всеки транспортен служител. От края на юли вече не действа и мярката 60/40, което е лишило бранша на автобусните превозвачи от сериозна помощ, поясни Константинов.

По думите му това е довело до невъзможността голяма част от фирмите да упражняват дейността си. Ивайло Константинов уточни, че превозите по редовните автобусни линии трябва да се осъществяват с или без пътници и при съответните отстъпки за определени категории пътници и не могат да преустановяват обслужването. По думите му близо 150 дружества, извършващи редовни автобусни линии, са преустановили дейност. Около 500 фирми извършваха такъв тип превози, те намаляха само в рамките на една година с около 150. Сред най-големите губещи са общинските предприятия и големите предприятия, които по никакъв начин не бяха компенсирани, посочи Ивайло Константинов. От правителството са поели ангажимент от излишък от някоя от другите мерки или с трансфер на бюджетни средства да бъдат компенсирани най-засегнатите сектори в автобусния бранш. Това според Константинов е най-губещият сектор от началото на пандемията, защото наред с косвените разходи произвежда ежедневно и преки оперативни загуби.

Ние всички, 99,9% от превозвачите в България в автобусния транспорт, нямаме намерения и нямахме намерения да предприемаме никакви стачни действия, декларира Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи. Той е скептичен, че за две седмици ще може да се стигне до изплащане на средства към превозвачите. Цената при редовните автобусни линии трудно би могло да бъде коригирана, процедурата не е лесна, изтъкна Ивайло Константинов. "Или ако се случи това, то е само с процента на инфлацията, който не е никак малък. Ако ще има такива поскъпвания, те ще бъдат разрешени от възложителя и то с процента на инфлацията", добави Васил Пиронков. Според Константинов няма нагласа сред превозвачите за "търсене на различна от тази цена, защото проблемът не е цената, проблемът е в броя на превозените пътници, особено в рамките на последната година и половина". "Българският гражданин в този тежък момент е достатъчно обеднял. Ние трябва да издържим, без да увеличаваме цените", категоричен е Пиронков. Той обаче допълни, че има общини, които години наред не са променяли цената, и там могат да се очакват промени за превози на къси разстояния.

 

 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ