02 Май 2024четвъртък06:53 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Unimog: мога всичко!

/ брой: 137

автор:Дума

visibility 1504

По броя на варианти и различни изпълнения този автомобил няма равен на себе си – той може би само не може да лети...
Unimog е кола, която можете да срещнете и по софийските улици, ако сте подранили или пък закъснели. Тя мете и чисти жълтите павета, събира събраната под кестените прах и „търка без да мърка“ жълтите павета. Името му се разшифрова като Universal-Motorgerat, тоест „универсално транспортно средство“, и то си остава такова, каквото е замислено и проектирано в средата на миналия век.  Първоначално универсалността му е ограничена само  в рамките на селското стопанство, а по-късно, вече под крилото на Daimler Benz се разширява с редица военни специалности, последвани от десетки граждански – за миене на улиците, товарач, прахосмукачка, стълба, самосвал и деесетки други...
Още от първото си многофункционално предназначение, колата е с неизменна основна концепция на шасито - максимално компактно и с максимално възможната проходимост От това идва късото междуосие, минималните надвисвания отпред и отзад, разпределението на масите по оси близко до 50:50, мостовете с бордови редуктори, големият пътен просвет, защитените в тръби кардани, реактивниотее щанги в окачването, намаляващи вероятността за диагонално провисване, многостепенната трансмисия и механичните  блокировки на всички диференциали в колата.
Предназначението на съответното шаси е отразено и в обозначението на модела – ако след буквата U идват две нули (например, U400), става дума за многофункционална машина, ако са три (U5000), то основната й задача  е да пренесе товар или някаква специална надстройка от пункт А в пункт Б, дори при най-голяма безпътица. Затова, независимо от огромното унифициране на аграгатите, рамата е проста с прави елементи при многофункцианалните варианти, а при всъдеходите е по-твърда с дъгообразни извивки над мостовете.
Широкият фпронта на възможни работи с колата се предопределя от конструкцията на шасито като цяло, както и на отделните му агрегати. Много удобства предлага, например простата възможност за механичното подаване на мощност и въртящ момент от предния край на коляновия вал, използвана за задвижване на различни четки, снегорин и други най-различни присадки за пътно-комунално използване. Е, без хидравлични приводи неможе да се мине и различните варианти на колата имат доста разклонена система за задвижване на хидромотори и хидроцилиндри от най-различно допълнително оборудване.
Огромна е възможвостта за използване на най-различни присадки, надспойки и специализиран инструмент, доставян от специализирани в различни области фирми, чиято намеса обикновено докарва цената на колата с двойно повишение спрямо исканата от Daimler Benz за шасито.
Във всеки случай изключително трудно е да се срещнат два абсолютно еднакви  по комплектация машини Unimog – дори най-крупните купувачи, предпочитат поръчаните коли да имат разнообразни функции, възможности и „таланти“.
По случай 60-та годишнина от появата на превърналият се в легенда Unimog, Mercedes-Benz разработи специална дизайн-концепция, проектирана на базата на Unimog U 5000. Впечатляващо изглеждащият офроудър е факт, благодарение на сътрудничеството на Mercedes-Benz Special Trucks (MBS) и дизайнерите от лекотоварното подразделение на Daimler. Колкото и впечатляващо да изглежда юбилейната дизайн концепция тя няма да бъде пусната в производство. От Mercedes-Benz коментират, че единствената й задача е да отпразнува годишнината на Unimog и да демонстрира отдадеността на компанията към бъдещото развитие на специализираното си подразделение.
Само преди няколко дни, Mercedes-Benz Unimog и LEGO ни представиха най- голeмият конструктор в цялата история на LEGO Technic. В комплекта, който ще струва около 190 евро, са включени 2048 части, има електронни и пневматични компоненти, и всеки един от тях е съгласуван с Mercedes-Benz, за да отговаря на реалността.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 331

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 315

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 326

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 402

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 357

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ