21 Юли 2025понеделник17:59 ч.

Учениците не разбират това, което четат

автор:Дума

visibility 1281

Повече от половината ученици, около 53%, не разбират това, което четат. А общо 44 на сто не разбират математиката в училище. Статистиката не е само за България, а е от проучване на световното развитие на Световната банка. Резултатите от допитването бе представи вчера Хайме Сааведра, старши директор "Образование" в Световната банка, предаде News.bg.

Според експерта има три основни проблемни области на образованието - учебната програма, учителите и управлението на училищата и системата като цяло. Учителят, смята Сааведра, трябва да умее да работи в клас не само със средностатистическия ученик, но и с всеки ученик, независимо от знанията му. За да се постигне качество и в крайна сметка ученикът да получи определени компетенции.

Основен проблем с световен мащаб е появата на училища, в които не се учи. Такъв проблем съществува в страните от Латинска Америка, както и в Африка, където процентът на учениците, които не разбират това, което четат, достига до 90 процента.

Друго предизвикателство, отчетено в доклада е образованието на възрастните в училище, което непременно трябва да се случи предвид големия брой на ранно отпаднали ученици.
 

Бедността в България се увеличава през 2024 г.

автор:Дума

visibility 569

/ брой: 132

Овцевъдите искат драконовски мерки срещу шарката

автор:Дума

visibility 587

/ брой: 132

10% ръст на цените и приходите на хотелиерите

автор:Дума

visibility 648

/ брой: 132

Украински дронове атакуваха Москва

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 132

Антиимигрантски протести във Варшава

автор:Дума

visibility 650

/ брой: 132

Румъния не може да спаси наводнената солна мина

автор:Дума

visibility 588

/ брой: 132

Накратко

автор:Дума

visibility 620

/ брой: 132

Завръщането

автор:Александър Симов

visibility 587

/ брой: 132

Диагноза

visibility 619

/ брой: 132

Натиск върху съда

visibility 593

/ брой: 132

Признателност към Апостола

visibility 625

/ брой: 132

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ