01 Юни 2024събота22:06 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Румен Драганов:

Туристическата ни реклама има много пороци

Министерството на Ангелкова е твърде далеч от това, което браншът иска да види, заяви експертът

/ брой: 154

автор:Дума

visibility 20

Ако попитаме туристите, дошли у нас, за първопричината да дойдат на почивка тук, няма да намерим нито един турист, който е дошъл в резултат на убеждение от реклама от международните туристически борси или заради клипове, видени по световните телевизионни канали. Това заяви вчера директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, цитиран от investor.bg. Голямата част посочват като основен източник на информация за България лични впечатления и информация от уста на уста от близки и приятели, каза той. Според Драганов около 4% идват в резултат на медийната информация, която получават от туроператори, които публикуват информация за България в медиите, но не и заради рекламата, която държавата прави.
Националната туристическа реклама има много пороци - един от тях е, че не действа успоредно с маркетинговите кампании на големите туроператори, каза той. Драганов съобщи, че има дублиране на участията по отношение на международни борси и не се отчита ресурсът на големите европейски туроператори, които рекламират България чрез брошури, интернет комуникация. Видно е неразбиране у МТ за това как трябва да се прави националната реклама, заяви той. Да се твърди, че с няколко милиона лева за реклама от бюджета привличаме над 7,5 милиона чуждестранни туристи годишно е смешно, добави експертът. Дори да се утрои бюджетът за реклама, проблемът остава, тъй като министрите на туризма в съседните ни конкурентни държави базират рекламата си върху своята собственост и върху създаването на работни места чрез нея, смята той. Според него конкуренцията ни действа много по-гъвкаво.
По думите на Драганов Министерството на туризма полага усилия да се ориентира в сложната конюнктура на пазарите, но е твърде далече от това, което браншът би искал да види. Министерството на туризма все още не е изготвило очаквания регистър на публичната държавна собственост на туристическите атракции и няма стратегия те да бъдат управлявани адекватно, така че да могат да създават нови работни места и да подобряват местните икономики. Нужно е не само МТ да събере в списък тази собственост, но да изгради стратегия за управлението й и да я направи конкурентоспособна. В този смисъл ресорното министерство не осъзнава собствеността си дори върху една туристическа атракция, която да управлява и да привлича туристи, каза той. Министърът на туризма все още не е поискала прехвърляне на собствеността на туристическите атракции от колегите си в други министерства към Министерството на туризма, а към момента голяма част от тези паметници са с неустановени статути, спорни граници, лошо управление и нулева реклама.
Според Драганов е необходимо да се овладее хаосът в туристическите зони - например Банско и Слънчев бряг. Липсата на регламент за управление на туристическите места и зони и изоставането на законодателството в тази област отново показват неразбиране на принципите в туризма, каза той. Това са икономически зони, които не получават дял от приходите, които генерират. Инвестициите изтичат навсякъде, но не и в джоба на хората, които живеят по тези места, каза той.
Драганов потвърди огласената преди ден от министъра на туризма прогноза за 20% спад на руските туристи или около 150 хиляди души.


С близо 18% по-ниски са цените на хотелите по морето

Цените на хотелите по морето са намалени в момента с близо 18%, като някои са стартирали с намаления до 30%, има и такива, които са задържали цените - особено във високия сезон. Общо за целия летен сезон очакваме намалението на цените да не надхвърля 7 на сто, каза експертът.


22% ще е спадът на приходите от туризъм

Като цяло ще имаме спад на приходите от туризъм с около 22 на сто заради това, че туристите са станали много икономични в разходите си по време на почивка. Според данните на Министерството на финансите приходите ще са около 85 милиона лева, НСИ, който следи настаняванията, изчислява приходи от около 950 милиона лева, а БНБ изчислява приходи от малко над 3 милиарда евро. И в трите параметъра ще има намаление в рамките на 20-22%.

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 755

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 666

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 641

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 787

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 736

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 951

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 713

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 725

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 753

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 733

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ