Според строителния бранш
Тунел при Кресненското дефиле бил скъп и опасен
/ брой: 95
Против построяването на 15-километров тунел при Кресненското дефиле се обявиха вчера браншови организации, сред които Камарата на строителите в България и Българската браншова камара "Пътища", предаде news.bg. От бранша са на мнение, че изграждането на Лот 3.2 на автомагистрала "Струма" в участъка Крупник-Кресна няма икономическа полза за страната, не е обмислено добре и дори е неизпълнимо.
От бранша сигнализираха, че районът на Кресненското дефиле е територия с висок сеизмичен риск и изграждането на тунел с такава дължина крие огромен риск от разрушителни последици. От друга страна, този участък попада в чувствителна екологична територия и шумът, движението и самото строителство на тунел ще нарушат природата в района. Като друг мотив организациите посочват, че за да се изгради такъв тунел, трябва да има натоварване от около 40 000 автомобила за денонощие, а техните анализи показват, че по направлението Благоевград-Кулата няма такова движение.
Поддържането на такъв тунел ще струва на държавата толкова, колкото на цялата републиканска пътна мрежа, заявиха още от бранша и обясниха, че 21 млн. лева ще се дават за година само за осветление, а цялостната поддръжка ще струва над 50 млн. лева.
Основното искане на браншовите организации е проектът за изграждане на тунел от 15 км при Кресненското дефиле на АМ "Струма" да бъде преразгледан, като бъде направен нов подробен анализ.