20 Ноември 2025четвъртък07:40 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Цветелина Пенкова с предложение до ЕК за конкретни общоевропейски мерки за защита на потребителите при отварянето на заведенията и ресторантите

автор:Дума

visibility 2699

Цветелина Пенкова изпрати писмо с предложения за конкретни общоевропейски мерки за защита на потребителите, при отваряне на заведенията и ресторантите в условия на пандемия до  председателя на Европейската комисия  - г-жа Урсула Фон дер Лайен и до Комисаря по вътрешен пазар и услуги  - г-н Тиери Бретон.

Като член на Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите в Европейския парламент, г-жа Пенкова обърна специално внимание на този въпрос. След дългия период на социална изолация, хората имат нужда да излязат навън, на въздух. Това е разбираемо. Въпросът е, че те трябва да продължат да съблюдават определени предпазни мерки – да избягват близкия контакт, да носят маска, да спазват основните хигиенни препоръки.

„Качеството и изискванията на предлаганите услуги трябва да останат високи. Продуктите и услуги, които се предлагат на пазара, трябва да продължат да отговарят на действащите стандарти. Предвид очертаващия се спад в покупателната способност се очаква най-силно засегнатите групи от населението в резултат на икономическата криза да бъдат изложени на допълнителен здравословен риск - насочвайки се към нискокачествена продукция и услуги. Защитата на потребителите остава основен приоритет за цялата европейска общност.

С отварянето на ресторантите и заведенията е редно да има общи правила. Важно е търсенето на оптималния позитивен баланс между атмосферата и настроението в заведенията и новите изисквания и практики, наложени от пандемията COVID-19.“ 

Писмото съдържа списък с мерки и препоръки, които са приложими в общо-европейски план за целия сектор. Например, организиране на информационна зона на входа на заведението, която да напомня да се спазва дистанция; регулярни обучения за персонала; носенето на предпазни средства от персонала; опашки за изчакване извън зоната за хранене; хартиени салфетки, а не текстилни; редовно почистване на всички помещения в заведенията със съответните дезинфектанти и т.н.

„Нормално и разбираемо е европейските потребители да могат да търсят и ползват услугите на ресторантьорския бранш, без да се притесняват за своето здраве“, казва Цветелина Пенкова. „Въпреки, че ЕС няма директни правомощия в тази сфера, този сектор трябва да бъде насърчаван и подпомаган.  Само в България в него са ангажирани близо половин милион души.“

Европейската комисия вече прие препоръки за координирани действия от страна на държавите членки във връзка с възстановяване на икономиките, свободното движение на хора и осигуряването на условия за провеждане на туристическия сезон. Препоръки относно унифицирани правила в ресторантьорския сектор, които да обезпечат, както възстановяването на сектора, така и сигурността на потребителите, все още няма.

„Ресторантьорският бранш върви ръка за ръка, както със свободното движение на гражданите на ЕС, така и със секторите хотелиерство и туризъм. Считам, че единният подход на ЕС ще даде сигурност и ще възвърне доверието на потребителите. А това директно ще подпомогне сектора за неговото по-бързо възстановяване и ще гарантира запазването на работните места на хората, ангажирани в бранша“, обясни още Пенкова.

Зимната ваканция у нас поскъпва с до 10 на сто

автор:Дума

visibility 2849

/ брой: 217

Пускат единен електронен билет в транспорта

автор:Дума

visibility 1881

/ брой: 217

Държавата печели от енергетика и военна промишленост

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Взехме нов заем за 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 2315

/ брой: 217

СС на ООН прие резолюция за Газа

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Проверки за глоби в Босна и Херцеговина

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 217

Мадуро е готов да се срещне с Тръмп

автор:Дума

visibility 2634

/ брой: 217

Армейски колапс грози Украйна

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 217

Сезон на добавките

автор:Аида Ованес

visibility 2557

/ брой: 217

Бойкот на заведенията

автор:Иван Бакалов

visibility 2405

/ брой: 217

Викане срещу празна обществена сграда

visibility 2132

/ брой: 217

Имаш ли спестени пари да ми услужиш?

автор:Аида Ованес

visibility 2354

/ брой: 217

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ