Колела
Цветът на колата – предател на собственика!
/ брой: 112
"На вкус и цвет товаришчей нет!" Тази руска поговорка важи с пълна сила за цвета на личния автомобил. Като оставим настрана, че по принцип решаващата дума за него остава в по-прекрасния пол при покупката на нов автомобил, реалността сочи, че изборът зависи в много голяма степен от чертите на характера на собствeника. И това не е взето от въздуха, а си е чиста наука. Доказателство за това са изследванията на няколко професора и доктори на науката, като Марси Куперман - професорка по теория на цветовете на Нюйоркската дизайн-студия Parsons The New School of Design, докторката по психология Сали Августин и консултантката по цветова гама Леатрис Айземан, помогаща на звездите на шоубизнеса да формират имиджа си. Всички те твърдят, че цветът на колата съвършено точно характеризира собственика й по определен начин и го разкрива пред околните. Ето как:
Червеният цвят
Хората, които напълно съзнателно избират червен автомобил, обикновено са общителни, импулсивни, весели и доста агресивни. Те са амбициозни, изпълнени с решимост да постигнат целите си, и искат да живеят на пълни обороти. Обичат да са в центъра на вниманието, спорят активно и се смятат за лидери. Червеното в крайна сметка е един вид "пътен ексхибиционизъм".
Сивият цвят
Тук става дума за човек от коренно различен тип. Той не обича да изпъква, консерватор е, привърженик на традициите и премерените решения. Харесва постоянството, държи се достойно, спокойно и очаква подобно поведение от околните. Не го е грижа за статута му в обществото, отнася се грижливо към природата, готов е на компромиси. Такъв човек по принцип е много практичен и прагматичен.
Сребристо
Сребристото не е сиво! За любителите му статутът в обществото и престижът им са важно нещо. Те са практични, активни, изобретателни, умни и с добър вкус за всичко. Защото среброто добре маскира калта, когато не успяват да си измият навреме колата заради активния си начин на живот. Това са хора, които ценят елегантността, примесена с щипка блясък.
Синьо
Това е особен цвят, ценителите му са хора, притежаващи изострено чувство за справедливост и съчувствие. Те са верни, оптимисти, леко преодоляват стресови ситуации и са устойчиви на ударите на съдбата. Обичат и пазят семейните ценности, честни са и ценят искреността. Харесва им, когато ги смятат за мъдри и стълбове на общественото мнение.
Зелено
Харесващите зеления цвят имат отлична самооценка и пълно пренебрежение към мнението на околните за тях. Независимо от това обаче са добри, търпеливи, миролюбиви и умеят да казват, когато трябва, "не". Заради това често ги експлоатират околните, защото винаги са готови да помогнат, когато ги помолят. Зеленият цвят по мнението на експертите е най-балансиран и естествен. Колкото по-тъмнозелено харесва човек, толкова по-надежден е той. Едва ли ще ви предаде, излъже или подведе.
Кафяво
Любителите на този цвят обикновено са много земни хора, искат да стъпват твърдо на земята и не се боят от бъдещето. Тежко понасят промените, равнодушни са към изненадите и предпочитат да знаят, а не да се досещат.
Не гонят особена естетика и уют, главното за тях са практичността, безотказността, икономичността и изгодата.
Жълто
Това е цветът на радостта и щастието. Любителите на този цвят виждат във всяко нещо позитивното и се смятат за щастливи и късметлии. Ясно е защо у нас има толкова малко жълти автомобили по улиците и пътищата сега, като изключим такситата, за които той е по задължение. Избралият жълт цвят на колата си знае, че ще го заглеждат, и не се притеснява от това. Това е весел човек с добро чувство за хумор.
Златно
Това е много рядък цвят и по принцип се асоциира с фукня, лъскавина и блясък. Доста от любителите му имат висок интелект, твърд характер, ценят уюта и най-важното – умеят да печелят пари по един или друг начин.
Оранжево
Също много рядък цвят, защото любителите му по принцип са революционери, хора, вървящи срещу течението и необръщащи внимание на мнението на околните за себе си. Те са артистични, креативни и оригинални, както и много, много обаятелни.
Черно
Черното е цветът на силата и мощта, на увереността в себе си и в утрешния ден. Цвят на обществения статут и имидж. Не понася замърсяванията, крие детайлите на дизайна на каросерията и заради това рядко или почти не се използва при концептуалните автомобили по автосалоните. Ако този цвят е избран осъзнато от собственика, значи той е достойна и привлекателна личност без ненужна показност. Човек извън времето, модата и криещ много от околните.
Бяло и светлобежово
Много светлите цветове се асоциират по принцип с чистота, свежест и невинност. Собствениците на такива коли несъмнено са привърженици на чистотата в буквален и преносен смисъл. Това са перфекционисти, хора с вкус, елегантност, стил и са уверени в себе си. Редът при тях е навсякъде – и в колата, и в квартирата, и в живота им. Хаосът, безпорядъкът, мотаенето за тях са стресови ситуации, а подредеността е лекарство от бедите. Те са хора, които харесват всичко ново и технологично, ценят модата, имиджа, интелекта и не на последно място богатството.
Всички пътища водят към ... Пекин, а не Рим!
Преди две-три десетилетия основното превозно средство в Поднебесната империя бяха велосипедите. Днес се води ожесточена битка за автопазара в Китай, в която участват всички големи автопроизводители. И има защо – това е автопазар №1 в света, където мечтата на всеки китаец да има личен автомобил е вече напълно реална. А те са милиарди, китайците, де... Далеч назад от Поднебесната империя е вече доскорошната автомобилна – Щатите. През 2018 г. янките купиха общо 17,5 милиона нови коли, докато китайците - 28 милиона! Като половинатаса си тяхно, родно производство! Поразяващо обаче не е това, а че Китай е вече и на позиция №1 в областта на разработката и използването на електромобилите!
В 2018 г. от общо реализирани два милиона хибрида и напълно електрически автомобили в света половината са купени в Китай. В зоната на електромобилите с чисто акумулаторно задвижване на Китай се падат 60% от всички продажби, като на второ място след прочутата Tesla 3 e напълно китайският електромобил BAIC EC-Series. Това е резултат на специалната държавна политика, насочена към "зелено развитие" на транспорта и безспорно признак за нарасналото благосъстояние на китайския народ.
Дори и в сегмента на класическите автомобили китайските производители постепенно изтласкват чуждите марки. Все още на първо място на пазара там е VW с три милиона продажби, но това се дължи на пионерското му присъствие в Китай, както и на съвместните предприятия с местни компании. Всички големи играчи в световното автомобилостроене смятат китайския автопазар за най-перспективен и строят стратегиите си около това. Ръководството на VW директно вижда залога за успеха на компанията в признаването на китайския пазар за най-главен в света. "Къде другаде освен в Китай можете да видите наяве електрическата революция в автомобилостроенето?"- заяви босът на волфбуржци Херберт Дис. - "В Китай и народът, и правителството гледат най-позитивно на електромобилите, отколкото в останалия свят!"