Трима четвъртокласници със 100 точки, 24 - с 0
Учениците са се справили по-добре на Националното външно оценяване по български език и литература, отколкото по математика
/ брой: 109
Трима четвъртокласници са получили пълен брой от 100 точки на Националното външно оценяване и по двата изпитни предмета - български език и литература и математика. В същото време децата с 0 точки и на двата изпита са 24.
Това показват резултатите от така наречените малки матури, които бяха обявени вечерта в понеделник. 53 000 четвъртокласници се явиха на изпитите на 26 и на 27 май.
По БЕЛ учениците са постигнали средно 70,46 точки, а по математика - 57,33 точки. Това означава, че по единия предмет средната оценка е "много добър", а по другия - "добър".
С максимален брой точки са оценени 1427 изпитни работи, а 6772 деца имат отлични оценки (над 5,50) и по двата предмета. Всеки втори четвъртокласник има отлична оценка поне по единия предмет.
Учениците с 0 точки на един от двата изпита са 213. От МОН отчитат като тревожен факт, че 3477 или около 6% от четвъртокласниците не са постигнали минимума от 30 точки за "среден" и на двата изпита.
Според експертите резултатите отново показват, че по математика учениците се справят най-трудно с геометрията, пространственото мислене и практическо прилагане на наученото в реални ситуации.
По български език се забелязва обедняване на речника на децата. Цели 88% от тях не могат да обяснят значението на думата "пожарникар", немалко ученици не разпознават значението на думи като "високомерен", "надменен", "стеснителен" "срамежлив", "горделив". В езиково отношение най-голямо предизвикателство остава правописът на степенувани прилагателни имена и на съгласни пред беззвучни в средата на думата.
Няма сериозни размествания между подредбата на регионите по резултати спрямо предходната година. С най-висок брой точки отново са Смолян и София, а с най-нисък - Сливен и Кърджали.