29 Март 2024петък14:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Тръгна туристическата реклама на България по водещи световни телевизии

Според "Дойче веле" по нашето Черноморие ядовете са част от "all inclusive"

/ брой: 205

автор:Дума

visibility 297

От вчера 4 телевизионни канала, излъчвани по целия свят, започнаха да рекламират страната ни като туристическа дестинация, съобщи пресцентърът на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. По "Eurosport", "Euronews", "National Geographic" и "Discovery" започват да се излъчват 3 клипа, чрез които България рекламира зимните и летните си курорти, еко- и селския туризъм, културното наследство и забележителности. Клиповете ще бъдат излъчени общо 3166 пъти в периода от 6.9. до 26.12.2010 г. и от 31.1. до 27.3.2011 г. Проектът на стойност 7.5 млн. лв. се финансира по линия на оперативната програма "Регионално развитие". Целта на рекламната кампания е пред повече от 608 млн. домакинства от Европа и света да се покажат възможностите за почивка в България, нейната култура, исторически и архитектурни паметници, минерални източници и красива природа. Кампанията трябва да съдейства и за повишаване на информираността за страната ни като туристическа дестинация, която предлага сигурност и спокойствие за своите гости. Клиповете са на 5 езика - български, английски, немски, френски и руски. Те са по 30 секунди и ще се излъчват в най-гледаните часове от денонощието. От тях се очаква чуждите туристи у нас да се увеличат с 5%.
Но според "Дойче веле" има съществено разминаване между рекламните послания във филмчетата и реалната действителност у нас. Клипове щяха да са наистина добри, ако рекламираха нещо, което действително го има. Вместо това те предлагат клишета. Така напр. чистата морска вода  ще я има, когато Черноморието ни най-после се сдобие с пречиствателни инсталации.
Лъскави кадри внушават на зрителя, че България е магия и вълшебство за туриста. Но с това се постига неволно комичен ефект, защото човек неизбежно се пита дали става дума за една и съща страна. Като изключим дискотеките и нощния живот, които са се прочули сред западните любители на алкохолния делириум, останалото в рекламата няма много допирателни с туризма у нас, а още по-малко с действителността извън големите курорти.
А какво всъщност вижда масовият посетител, който идва в България?
Сервитьори, чиято любезност магически се сменя с ленива незаинтересованост, щом посетителят проговори на родния им език, чейндж-бюра, където отдавна са усвоили магическите превъплъщения на парите, до степен, че разменят 100 евро срещу 19 лева, и то под безучастния поглед на полицията и местните власти. Храна със съмнителни качества и таксита, в които изпотени космати мъже по чехли и шорти возят на такива тарифи, че мнозина опарени туристи предпочитат да висят по опашките на претъпкания и нередовен обществен транспорт. Да не говорим за слабата хигиена в заведенията, за пренаселената плажна ивица, обезобразена от бетон, за лошото състояние на пътищата, за ниското качество на обществения транспорт и най-вече за байганьовските представи на много хотелиери и ресторантьори за това какво означава да служиш на клиента. Всичко това докарва на туриста ядове "all inclusive". С подобни маниери трудно се привличат по-заможни посетители. В най-добрия случай България ще си остане рай на запойния и секс туризма.
 

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ