Toyota възражда името Celica
/ брой: 125
Съвместната “рожба” на Toyota и Subaru – концептуалното купе Toyota FT-86 е вече готово за дебют като серийно изпълнение. Световната премиера на автомобила, който ще възроди отново славното име Тoyota Celica е определена за края на годината по време на Токийския автосалон.
Спортното купе с кодово име Toyota FT-86 беше разкрито за общественото внимание още преди три години, но след това се разбушува световната автомобилна криза и машината все не можеше да стигне до конвейера. Дори в началото японците искаха да закрият проекта, но в края на краищата му дадоха зелена улица. Просто нямаха друг изход, защото нито Toyota, нито Subaru разполагат в момента в моделните си гами с подобен модел. А и двете фирми спокойно могат да се гордеят с богатата си спортна история, като специално Toyota има няколко поколения спортни купета с името Celica.
Пътят към конвейера на най-новото от тях съвсем не е посипан с рози, дори напротив – едва ли има друг модел на най-големия японски автопроизводител, който да се е появил на белия свят толкова трудно през последните десетилетия.
Но сега всичко остана назад и Toyota FT-86 ще влезе в продажба в началото на следващата година. В Япония и Европа машината ще носи славното име Toyota Celica, а в Америка колата ще се продава като модел на специално създадената за американския пазар марка на Toyota Scion.
Съвсем аналогичен ще е и моделът на Subaru, но как ще се казва засега не се съобщава. Японците засега само намекват, че двете коли, близнаци по платформа, ще имат разлики във външния дизайни за да не се конкурират на пазара ще са в различни ценови категории на пазара. Toyota Celica ще бъде по-евтина, а Subaru ще има доста по-богато, премиално оборудване, задвижване на четирите колела и ще се рекламира като по-престижен автомобил.
Независимо от различния ценови подход и разпологането в различни пазарни класове, колите ще имат еднакви габарити - дължина от 4,16 м, ширина 1,76 м, височина 1,26 м и едно и също междуосие – 2,57 м. Под капака ще е разположен двулитров турбо боксер на Subaru с мощност 260 к.с., който ще задвижва колата в комбинация с шестстепенна механична предавателна кутия, а малко по-късно на феновете ще бъде предложен и вариант с автоматична подредена кутия с възможност за смяна на предавките с лостчета от волана.
Купето с формула за сядане 2+2 е със задвижване на задния мост и продължава станалата вече култова традиция на моделите Toyota Celica. Машината ще има доста демократична цена за спортен автомобил, но независимо от това ще има ярко изразен спортен и безкомпромисен по динамични постижения характер, съчетан със типично спортна по стил външност.
Няма съмнение, че колата я чака доста сериозен пазарен успех и наистина не е съвсем ясно, защо толкова трябваше да чакат японците, за да я пуснат в серия? Докато те стояха на място с липсващ подобен модел в пазарната си гама, дълго размишлявайки върху перспективите му на пазара, на собствената им територия нахлуха корейските автопроизводители, пускайки станалият вече доста популярен спортен модел Hyundai Coupe. Сега на Toyota й предстои отново да си връща загубените позиции и навярно затова правилно са решили да възродят летгендарното име Celica, което ще привлече към колата вниманието на феновете и евентуалните клиенти.