09 Юли 2020четвъртък11:02 ч.

Колела

Токов удар – най-интересните девет електробайка

/ брой: 188

автор:Дума

visibility 1419

Компанията Harley Davidson направи революция в историята си, представяйки в края на юни прототипа на първия си електрически мотоциклет. От марката го изпратиха на турне в Щатите, за да видят как ще го посрещнат байкърите, обещавайки „несравним звук и мощно, изтъркващо гумите ускоряване“. Но докато големите мотоциклетни производители все още се ослушват по темата, малки и съвсем дребни фирмички яко търгуват с електробайковете. Друг интересен въпрос е дали истинският рокер ще жертва гърмящата си бензинова пърпоретка за екологически чист мотор без разход на гориво, както и този - дали ще им хареса, като карат, да чуват само шума на вятъра? Но да ги оставим на мира и да се поразходим по електрочаршията на двуколесните.

Най-бързият - Lightning LS-218



Ако оставим настрана лудите уникални елдрагстери от типа KillaCycle с мощност над 500 к.с., изстрелващи се от място до стотака за секунда, сред достъпните модели най-бърз е LS-218 на компанията Lightning. Токовият удар на „Мълнията“ наистина е як – максималната скорост на машината е 350 км/ч, което я прави и най-бързият сериен двуколесник в света дори на бензиновите байкове. От място до 100 км/ч елбайкът се ускорява за малко над две секунди. Моторът е електромагнитен с течно охлаждане, използващ технологията IPM с монтирани постоянни магнити, осигуряваща мощност от 200 к.с. и максимален въртящ момент от 228 Нм. С едно зареждане машината изминава от 160 до 290 километра в зависимост от това какъв капацитет на акумулатора ще избере купувачът, презареждането отнема два часа или 30 минути при по-мощно зарядно устройство. Предполага се, че цената ще варира от 38 до 46 хиляди долара.

Най-стилният - Sarolea SP7


Белгия участва в прегледа на най-интересните елбайкове с машината Sarolea SP7, разработена от велосипедна компания с вековна история. Фирмата Сароли е основана в 1850-а и до средата на миналия век участва във велогонки. Днес се представя отлично в състезанията  Турист трофи, като тази година финишира на четвърто място. Кончетата тук са 180, максималният въртящ момент е като на тир - 400 Нм, корпусът е направен изцяло от кевлар и машината тежи едва 200 килограма. Стилен екстериор тип „олдскул“, 2,8 секунди до стотака и максимална скорост 250 километра в час!


Като Tesla - Mission R


Този модел се появи само преди две години, но вече е в топ 25 на най-добрите иновации на 2013-а според седмичника Time, а списанието Wired го нарече Tesla  на две колела. В производителя на машината Mission Motorcycles смятат основателя и бос на Tesla Motors Елон Муск за свое духовно гуру и искат да повторят успеха му. Електроагрегатът на байка във версията R предлага 163 к.с. и ускорява „Мисията“ от място до 100 км/ч за три секунди. Максималната скорост е 225 км/ч, а у версията RS достига 241 км/ч. Това е третият по бързина елбайк след Sarolea и Lightning. За такива данни се плаща добре – базовата цена е 32 499 долара.


Като охлювче - Johammer J1


За званието най-стилен електромотоциклет достоен съперник е и тази австрийска машина, приличаща едновременно на окат охлюв и стар жп вагон. Оприличавайте го на каквото искате, но да направят машина с подобен дизайн могат само хора с много богата и доста развинтена фантазия. Компанията Johammer твърди, че байкът им е сред най-икономичните и може да измине с едно зареждане 200 км. Пълното презареждане на акумулатора от битовата мрежа отнема около три часа, масата на машината е 159 килограма за версията J1150 и 179 за версията J1.200. Ускорението не впечатлява особено – осем секунди от място до 100 км/ч, но кой ти гледа цифрите, когато говорим за стил? А там наистина е интересно, дори дисплеят на бордкомпютъра е разположен в огледалото. За този напредничав австрийски дизайн се търсят в базовия вариант „само“ 18 790 евро.


Ретро-футуризъм - Icon E-Flyer


Какво е това – велосипед от 30-те години на миналия век, на който е монтиран двигател? Почти. От велосипеда са останали педалите, изпълняващи не само естетична функция, защото отговарят за спирането. Този образец на ретрофутуризма е дело на компанията Icon, основната дейност на която е доработка на ретро всъдеходи. В движение екобайкът се подкарва от елмотор, който предлага силата на една до пет конски сили в зависимост от избрания режим на движение. Максималната му скорост е 60 километра в час. Десният педал отговаря за ускоряването, левият за режима на рекуперация при спирането. Теглото на този завърнал се в бъдещето гост от миналото е едва 31 килограма. С едно зареждане изминава 50 км, но главното му предимство е в цената – само 5000 щатски долара.


Създаденият в гаража - Dechaves DCH


Испанецът Пабло де Чавес има стаж в Seat и Lamborghini, но инженерната си
кариера стартира не с колите, а с проекти за спортни мотоциклети. Осъзнавайки, че в гаража си едва ли може да направи такъв, той превключва на електрически naked/гол/-bike. И създава това – изключително тиха машина с много интересен дизайн.


Най-масовият в Щатите - Zero


Зад океана има производители на електробайкове, които пускат моделите си не в единични тиражи, предлагат пълноценна моделна гама и имат собствена дилърска мрежа. Първи в този списък е фирмата Zero Motorcycles, основана в 2006-а година от бившия инженер от NASA Нил Саки. В гамата са налични четири модела, сред които е байкът с двойно предназначение Zero DS,  способен да се движи в градски и офроуд условия. Мощността на двигателя му е 54 к.с., преходът с едно зареждане надвишава 250 км, а цената варира от 13 до 17,5 хиляди долара. Друг модел е спортбайкът Zero S (54 к.с., 92 Нм, 4,8 секунди до 100 км/ч), предлаган за 13 000 долара, който може да изкара с едно зареждане 275 километра. Тук зареждането от битовата елмрежа е по-длъжко – отнема цели шест часа.
Най-пъргав и бърз е моделът Zero SR с цена от 19 490 долара. И тук мощността е 54 к.с., но ускоряването от място до 100 км/ч става за 3,3 секунди, а максималната скорост е 164 километра в час. Това вкарва машината в десетката на най-бързите електрически мотоциклети. Моделът Zero FX  е пълноценно ендуро с мощност 44 к.с., мощна рама и съответстващо окачване. Тук автономността не е голяма - от 56 до 113 километра, но те са без проблем и в тежки офроуд условия.


Неочакваният - Brammo


Основателят на компанията Крег Бремшър навремето, когато още и не помислял за производство на електробайкове, отишъл да си купи нов спортен автомобил. Първо се отбил в шоурум на Ferrari, след това отишъл до този на Lamborghini, но в никой от моделите им двуметровият бизнесмен не успял да седне като хората. И затова, подобно на небезизвестния Феручо Ламборгини, решил да си направи спортна кола сам. Регистрирал търговската марка Brammo и поръчал от Англия суперкара Ultima GTR с намерение да го преправи и продава с новата си марка, а след това решил и да му монтира електромотор, за да стане конкурент на Tesla Roadster. Нещо не се получило, въпреки че и сега смята проекта за перспективен. Но контактът с „ултимата“ помогнал да се създадат връзки с британците, правещи фамозния Ariel Atom. В 2005-а фирмата на Бремшър става ексклузивен монтажник на „атомния“ модел за территорията на Щатите. След четири години, пресмятайки печалбата от сътрудничеството с англичаните и с помощта на частни инвеститори, бизнесменът създава своя първи електробайк Enerthia. В момента моделната гама има две позиции - Enerthia и Empulse. Спортната версия на последния - Empulse R, струва 19 000 долара, има мотор с мощност 54 к.с. и максимален въртящ момент от 90 Нм.
Максималната скорост е 177 км/ч, ускоряването от място до 100 отнема само 4,8 секунди, а пробегът с едно зареждане е 206 километра.


Офроудърът - KTM Freeride E


KTM е създател на легендарни австрийски велосипеди, мотоциклети и на повече от интересния спортен автомобил X-Bow. В производствената гама на марката има 43 модела мотоциклети – от типичните кросови и ендуро до суперспортни за професионални състезатели. На дневен ред е кросовият електробайк Freeride E с максимална мощност от 30 „кончета“ и тегло от само 90 килограма. Няма съединител, няма превключване на предавки -  просто даваш „газ“ и политаш към природата. Цялата електрическа част на машината е надеждно защитена от прах, вода и кал. Презареждането става само за 30 минути, а ако токът приключи някъде в природата, налице са две резервни батерии, всяка от които осигурява движение в рамките на 30 минути. При това, докато работи едната, другата събира ток, но доколко ще успее да прибере, е друг въпрос.
 

Прокурори влязоха в президентството

автор:Дума

visibility 0

Опасен скок. 240 са новите заразени

автор:Дума

visibility 484

Радев: Да падне охраната на Пеевски и Доган

автор:Дума

visibility 251

/ брой: 129

Пандемията е засегнала финансово 63% от ИТ фирмите

автор:Дума

visibility 164

/ брой: 129

Центърът на София близо два месеца без топла вода

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 129

Две трети от българите свиват харчовете

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 129

Бизнесът склонен за смесено работно време

автор:Дума

visibility 151

/ брой: 129

САЩ официално напуснаха СЗО

автор:Дума

visibility 171

/ брой: 129

Арестуваха руски журналист за шпионаж

автор:Дума

visibility 232

/ брой: 129

Близо 60 души загинаха при наводнение в Япония

автор:Дума

visibility 133

/ брой: 129

Бандера - с Хитлер срещу Червената армия

автор:Христо Георгиев

visibility 475

/ брой: 129

Ключовите сгради на София

visibility 170

/ брой: 129

Чавдар Христов: На хората им писна!

автор:Ева Костова

visibility 298

/ брой: 129

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ