19 Юли 2025събота06:30 ч.

Търговците на горива се ожалиха, че работят на загуба

/ брой: 76

автор:Ралица Николова

visibility 718

Бензиностанциите и търговците на бензин и дизел в България работят на загуба. Това стана ясно от отчетите, които представиха водещите петролни компании на заседанието на парламентарната комисия по икономика, енергетика и туризъм. Депутатите поканиха за изслушване фирми вносители на горива, фирми доставчици, прекупвачи и търговци за крайния потребител. Целта бе да се направи извод какво и как влияе на ценообразуването и реални ли са цените на бензина и дизела в момента. 8 фирми бяха пратили свои представители в комисията. Нито един член на икономическото министерство обаче не уважи срещата.
"Лукойл" и "РомПетрол" - основните търговци в България, обясниха колко компоненти влияят на цените на крайния продукт и как работят на загуба към този момент. Акцизите, застраховките, заплатите на персонала и транспортът оскъпявали много горивата, заключиха и двете фирми. Не успяха обаче да обяснят защо в 9 държави от ЕС дизелът в момента е по-евтин, въпреки че в България и акцизите, и данъците са най-ниските.
Много хуманно звучи да работите на загуба, просълзявате ни, отвърна с ирония бившият икономически министър Петър Димитров. Той бе категоричен, че твърденията на фирмите са абсурдни, а всъщност става въпрос за трупане на свръхпечалби. Към мнението му се присъедини и Румен Овчаров. Вярвате ли си, че бизнесът с горива е един от най-губещите в България, попита той. По думите му неверни са и изнесените данни за 77% внос на горива в страната. Това би означавало, че у нас просто няма свободен пазар, заключи бившият енергиен министър. Той също се усъмни в данните за ценообразуването, представени от фирмите на срещата.
Над 2 лева цена изкарва българите на улицата и ги превръща в "протестиращ арабин", възмути се Петър Димитров. Щом българинът протестира, значи не вярва, че това са реалните цени, категоричен бе депутатът. Той описа като "глупаво" предложението биосъставките да бъдат извадени от дизеловото гориво.
Според представителя на "Лукойл" Сергей Гиндич премахването на биокомпонентата би смъкнало от цената на дизела едва 0,04 ст. Друго бе мнението на Националната асоциация за биогорива. По техни изчисления оскъпяването на дизела е с 0,38 ст.
ДУМА припомня, че Трайчо Трайков предложи биокомпонентата от дизела да бъде премахната, за да се понижи цената му с близо 50 ст. Нито един от участниците във вчерашната дискусия не потвърди сметките на Трайков. Общото мнение и на търговци, и на производители бе, че това няма да се отрази съществено върху цената на дизела.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ