Таксиджиите се разединиха заради връзката с данъчните
/ брой: 83
Идеята на финансовото и транспортното министерство да се свържат фискалните устройства на таксиметровите шофьори с Националната агенция по приходите (НАП) предизвика бурна дискусия сред бранша. Част от превозвачите обявиха, че по този начин ще фалират, а други застанаха на позицията, че по-стриктен контрол на дейността не е излишен.
Председателят на синдиката на таксиметровите водачи в Смолян Тодор Чуртов се ядоса, че колегите му ще трябва да се бръкнат с минимум 300-400 лв. за нови касови апарати, тъй като фискалните устройства в колите не са пригодени за връзка с НАП. В същото време един шофьор в града изкарва не повече от 30 лв. дневно.
Димчо Иванов, зам.-председател на Националната федерация на таксиметровите водачи в България и председател на синдикат "Авто 94" във Варна, заяви, че ако идеята се реализира, ще има масови протести на заетите в бранша.
Контролът над фирмите и таксиметровите шофьори трябва да е по-стриктен. Това мнение пък изказа собственикът на таксиметрова компания в Бургас Стелиян Христов. По думите му тази идея е добра и трябва да се случи в действителност, тъй като браншът ще бъде изваден от сивия сектор. Христов заяви, че със сигурност ще има и фалирали компании и отделни търговци, които ще се откажат от тази дейност, ако идеята се реализира.
След бурната реакция на таксиметровия бранш председателят на парламентарната комисия по транспорт Иван Вълков коментира, че "просто бяха изразени идеи от колеги - дали не могат да бъдат свързани такситата към НАП". "Това е, и нищо повече не се е говорело", допълни Иван Вълков. Той каза, че може и да се тръгне в посока целият контрол по таксиметровата дейност да се прехвърли към общините и те да заплащат патентен данък.