18 Май 2024събота03:56 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Такса "дупка"

/ брой: 231

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1464

Въвеждането на дългоочакваната тол система съвсем се забатачи. В един момент тя може да се окаже безсмислена поради един-единствен факт. КАТ няма да може да глобява от началото на 2019 г. за липсата на електронни винетки, защото няма да е свързан с нейната база данни. Водачите, които изберат да конвертират хартиения стикер в електронен вариант и не изтрият лепенката от предното стъкло, остават под контрол, но за останалите това няма да е възможно. Тази дейност трябва да бъде уредена чрез промени в Закона за движение по пътищата, но кога ще станат те обект на депутатското внимание, не се знае. Освен това, чисто технически, пътните полицаи трябва да бъдат снабдени с мобилни терминали, за които логично е да има обществена поръчка за доставка. Тя също ще отнеме немалко време.

За жалост не само това е проблемът. Очаква се следващия месец АПИ да предложи за обществено обсъждане обхвата на тол системата и варианти за тол таксите. Ако се получи консенсус по тези въпроси, те трябва да получат одобрението и на Брюксел. Повяват се разнопосочни сигнали, според които тол системата ще обхване от 40% до 60% от пътищата, което е много повече от магистралите. Това на практика означава, че хората ще си плащат, за да преминават през познатите дупки по шосетата. В този смисъл не е ли по-добре управляващите да въведат такса "дупка", вместо да се чудят как да събират пари от пътищата.

На по-голямата част от хората не им е ясно дали ще се плаща допълнително за тол системата, щом са си купили електронна винетка. Не им е ясно и откога ще влезе тя в експлоатация. За камионите се знае - от 16 август. Знае се е обаче друго. В цялата тази какофония, породена от вдигането на данъците за автомобилите, застраховките и цените на горивата, превозвачите няма да пропуснат да качат цените на услугите. Оправданието също се знае - "пазарна" икономика.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 641

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 659

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 583

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ