Subaru се връща към спортния си ген с BRZ STI Concept
/ брой: 253
Концептът Subaru BRZ STI ще дебютира на автосалона в Лос Анджелис на 18 ноември. Новата компактна спортна кола на марката е развита върху изцяло нова платформа в сътрудничество с Toyota, която я използва за новите си, също спортни модели FT-86 II и Scion FR-S. Колата на Subaru е дълга 4234.18 мм, широка 1800.86 и е доста ниска - 1280.16 мм. Формулата й за сядане е 2+2, което означава, че задните седалки не са пълноценни.
По отношение на дизайна си Subaru BRZ STI се различава доста от досегашния /и неправилно налаган според феновете/ хечбек-профил. Формата е на типично спортно купе с къси надвисвания и малка височина, за да се намалят вредните инерционни влияния в завоите. В същата посока е и ниският преден капак, станал възможен заради монтирането на традиционния за марката хоризонтален боксеров двигател, което сваля сериозно надолу общият център на масата. В тази посока помага и използването на карбон за направата на покрива на колата. За по-добра аеродинамика от Subaru са използвали нисък преден спойлер, доста впечатляващо задно крило и заден дифузор. Видът на екстериора се завършва от традиционното "фирмено" боядисване в синьо, но този път с последната му генерация, наречена WR Blue Pearl II.
Под капака на колата е разположен нов двулитров атмосферен боксер, пълно каре - ход-диаметър на буталото 86 х 86 мм с новата система за директна инжекция D4-S. Той е куплиран с шестстепенна кутия, която прехвърля въртящия момент към задните колела. От фирмата не дават подробности за възможностите на мотора, но той определено ще е с мощност около 300-е к.с.
В колата са използвани фирменото окачване на марката STI, спирачки Brembo, 18-цолови колела с гуми 215/45R18 отпред и 225/45R18 отзад.
Серийният вариант на модела трябва да излезе на пазара през пролетта на 2012-а.