20 Ноември 2025четвъртък14:39 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Стари и бедни

/ брой: 141

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1758

Както е тръгнало, в най-скоро време София, или поне централната й част, може да се окаже мястото с най-чист въздух в страната. Това ще бъде резултат от съвместните "усилия" на министерството на транспорта и Столичната община. По молба на общинарите ведомството на Ивайло Московски подготвя наредба, според която в центъра на София ще могат да се движат само автомобили, отговарящи на екологичните стандарти Евро 5 и 6. Така на практика жълтите павета ще бъдат забранени за 99,9% от колите у нас.
Известно е, че отдавна сме се превърнали в автоморгата на Европа. Възрастта на автопарка е над 20 години и той спешно се нуждае от подмяна. Но това няма как да стане с наредби и други административни актове, въвеждащи ограничения. Транспортният министър пише една наредба, други идеи има екоминистърът, който обмисля промяна на екотаксите за автомобилите. Появи се и идеята колите да бъдат снабдени с различен на цвят стикер, в зависимост от това колко замърсяват въздуха. Друга мярка срещу старите автомобили вероятно ще бъде и увеличаването на данъците. Какъв ще бъде ефектът от всичко това е рано да се каже, но този казус показва за пореден път, че управляващите в България обикновено се движат подир събитията и решават проблемите, след като те вече са се появили. При което  обикновено се атакуват последствията, а не причините.
В конкретния случай със старите коли причината е ясна. Просто българинът е беден, с ниска покупателна способност и затова купува евтиното. Според анализ на РИА "Новости" със средната си заплата българинът може да купи 430,5 л бензин А-95, докато в съседна Гърция средното месечно възнаграждение стига за 789 л, а в Люксембург - за цели 2755 л. От бившите соцстрани България е на опашката по покупателна способност заедно с Румъния и Украйна. Ако имаха пари, хората едва ли щяха да опрат до таралясниците на Европа. Всичко останало е следствие, включително и ограничаването на достъпа на старите коли до центъра на столицата. То със сигурност ще има съмнителен ефект.
 

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 444

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 405

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 456

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 454

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 427

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 473

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 433

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ