"Спаси София" с шокиращи разкрития за условията на работа в транспорта
От организацията искат оставки, подават сигнал до Инспекцията по труда
Сигнал до Главна инспекция по труда и обмудсмана заради нечовешките условия на работа в градския трансорт в столицата подават от "Спаси София". От организацията излязоха днес със шокиращи разкрития за това по колко часа прекарват зад волана ватмани и шофьори, без почивки и без време дори за тоалетна.
Припомняме, че вчера общинските съветници от БСП поискаха пълна проверка на транспорта в София заради същата информация. Редовна е станала практиката ватмани и шофьори да полагат извънреден труд в пълно нарушение на Кодекса на труда.
Според информация на "Спаси София" масово шофьори изкарват дори и по 14 последователни дни без почивка.
Кодексът на труда предвижда максимум 150 часа извънреден труд на година. Въпреки това е честа практика да се работи между 350 и 500 часа извънредно. Това създава изключително сериозни рискове за сигурността на градския транспорт, коментира Борис Бонев от "Спаси София". Допускането на преумора за хората, отговорни за живота на стотици хиляди пътници дневно, е крайно безотговорно. Затова и настояваме за незабавна оставка на директорите на Столичен автотранспорт - Слав Монов и Столичен електротранспорт - Евгений Ганчев, обяви той.
Проблемите с градския транспорт на София са много, но този, за който твърде малко се говори, са условията за труд в депата и гаражите, казват още от "Спаси София". Те обясниха, че с очите си са виждали в каква мизерия са принудени да работят и почиват всички. Знаем за шокиращи истории за липса на тоалетни или на време за използването им, заради кратките почивки и закъсненията. Това е абсолютно недопустимо, допълни Бонев.
От "Спаси София" припомнят също, че преди дни стана поредна тежка катастрофа с автобус, като шофьорът е имал само 3 почивни дни от началото на годината.
Те очакват Инспекцията по труда да извърши незабавно проверка, да накаже виновните и да наложи спазване на законодателството.
От организацията изтъкват още, че не е случайна липсата на активност от страна на транспортните синдикати по темата, предвид това, че техният председател - Екатерина Йорданова е общински съветник от управляващата партия и председател на комисията по транспорт.
Те са категорични, че това е класически конфликт на интереси.